Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
svdijk86 schreef:Klinkt alsof het paard niet meer zoveel vertrouwen in jou heeft...
het is en blijft een merrie en die zijn al snel stressgevoelig, en
misschien probeert ze je ook wel een beetje uit. Mijn pony vroeger
kwam met longeren op haar achterbenen naar je toe wild zwaaiend
met je voorbenen, mijn moeder vond het zo grappig dat ze heel hard
begon te lachen.
Je raad het nooit.. pony stopt met lopen, gaat op 4 benen staan en kijkt
mn moeder dom aan (pony kreeg het voor elkaar mensen de bak uit te
laten rennen en stond perplex dat het nu niet lukte)
Desalniettemin moet je natuurlijk wel oppassen (vond het wel een leuke)
Anyway..
Ik heb niet het idee dat je echt een klik met haar hebt.. of in ieder geval
zij niet met jou. Klinkt misschien onaardig, zou ze hetzelfde doen als je
haar los in de longeerbak laat lopen met jou in het midden en je haar
voorwaarts laat gaan? Dus longeren zonder lijn?

Citaat:Het is en blijft een merrie en die zijn al snel stressgevoelig
) zo dominant als hierboven beschreven (kont naar je toe keren , op je af komen) mag niks niet. amillia schreef:Je hebt er wel een dierenarts bij gehad en de rug is goed, maar wat over het zadel? En je zegt dat ze regelmatig op haar plaats gezet moet worden, is het mogelijk dat zij elke keer de leiding over probeert te nemen en jou dus niet als leider accepteert?
[pien_2010] schreef:Je merrie is nog jong. Wissel je binnen en buiten rijden af? Jonge paarden vinden het vaak fijn om ook buiten te rijden en wat te zien van de wereld. Lekker ontspannen. Mijn paardje (jong in de kop = zeven jaar). Laat ik altijd als ze veel gedressuurd heeft en wedstrijd heeft gehad lekker knallen in het bos. Komt ze altijd helemaal van bij en zo houd ik haar goed tussen de oortjes. Succes.
liberty22 schreef:ik ga mee met aangeleerd gedrag een blokkade komt niet zomaar samen met dat balkje uit de lucht vallen
Charlot2000 schreef:is het misschien een idee om haar eens goed te laten rijden door een ervaren ruiter? wellicht doet ze het dan niet en dan weet je zeker dat het een rijtechnisch iets is en geen medisch iets. het kan soms zijn dat het nu een 'obstakel' tussen jullie geworden is en dat ze met een ander op haar rug al snel het strijdbijltje erbij neergooit. het is altijd het proberen waard!
Citaat:Het is en blijft een merrie en die zijn al snel stressgevoelig
Citaat:Maar dit betekend dat we al die merries die gewoon domiant zijn en uitproberen ,maar moeten vergeven ivm met de reden van jou ?
Of het een merrie , hengst , ruin of ezel is () zo dominant als hierboven beschreven (kont naar je toe keren , op je af komen) mag niks niet.
Toch ?

nou daar betaal ik graag voor in plaats van zelf m'n nek te breken.