pony moeilijk in galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dancer_

pony moeilijk in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 19:16

Hee iedereen..

bij ons staat een pony een schatje echt waar ze rijd gewoon normaal maar in galop wil ze echt totaal niet.. de meeste kinderen bij ons gaan dr dan super hard enn lang slaan en dan doet ze het wel! maar ik wil dat liever niet zo hard je pony slaan! Ze reageert dus niet op de normale hulpen hoe vaak je het ook doet.. weet iemand hier raad mee??

groetjes

Zoe_97

Re: pony moeilijk in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:37

grondtraining aan de longe om het haar eerst zo te leren
en misschien achter een ander paard aangaan als ze ziet dat hij galopeerd doet ze het misschien ook
of juist een pard achter haar laten lopen als die in galop gaat moet ze wal in galop

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:43

Veel overgangen rijden, zodat het paard aan je been gaat lopen. En dus goed leert luisteren naar je beenhulpen. Al loopt ie lekker, dan kan je de galop aanzetten op bijv. de volte.

Samanth_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 22:47

ik denk dat je het hier hebt over een manege pony ?
Dan denk ik dat er weinig aan te veranderen is,, behalve misschien naar diegene die les geeft stappen en zeggen dat je het niet leukvindt hoe er met de pony wordt omgegaan en of ze daar misschien iets mee kunnen door er wat meer gevorderde ruiters op te plaatsen :)

gaat het wel om een eigen pony ? dan zou ik zorgen dat de basis tussen pony en eigenaar duidelijk aanwezig is, en er verder even niemand op laten tot de hulpen opnieuw bevestigd zijn :)

succes met je probleem

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 01:04

Het komt op mij over dat het paard de hulpen gewoon niet snapt voor de galop.
Is het toevallig een jong paard? Net ingereden oid?
Een draverpaard? (Die hebben over het algemeen meer moeite met de galop)

Heel goed van je, dat je het paardje niet op die manier de galop in wilt jagen. Super.
Reageert ze wel op stemhulpen? Anders kan je eerst de stemhulpen vanaf de grond oefenen.
En dan wanneer dat duidelijk is, de stemhulpen combineren met je beenhulpen

Succes

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 09:47

het is 5 jaar een eigen pony geweest en nu vanaf die kwam gelijk al niet meer in galop te gaan terwijl ie dat als eigen pony wel deed!!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 09:59

Klinkt als een manegepony. Die is compleet afgestompt op alle hulpen... Da's bij de meeste manegepaarden/-pony's het geval. Er zitten zoveel mensen op die niet zo handig zijn met rijden en maar wat raak schoppen en trekken, tja, doe dat een tijdje en ze reageren nergens meer op.

Ik vrees dat daar weinig aan te doen is, als naast jou nog talloze mensen erop rijden. (Er is gerust iets aan te doen, maar niet als er zoveel mensen op rijden.)

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 20:09

smeetjoew schreef:
Klinkt als een manegepony. Die is compleet afgestompt op alle hulpen... Da's bij de meeste manegepaarden/-pony's het geval. Er zitten zoveel mensen op die niet zo handig zijn met rijden en maar wat raak schoppen en trekken, tja, doe dat een tijdje en ze reageren nergens meer op.

Ik vrees dat daar weinig aan te doen is, als naast jou nog talloze mensen erop rijden. (Er is gerust iets aan te doen, maar niet als er zoveel mensen op rijden.)

Zoals TS zegt, deed hij het wel dat het nog 1 baasje had.
Vanaf dag 1 op de manege niet meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:11

Marinde,

Ik snap niet waar dit vandaan komt !! Misschien komt het omdat je nog en beginner bent !!
Hmm hard en lang slaan _O- :') je bedoeld waarschijnlijk een tikje of 2 achter de kuit als ze niet reageert.

Ik snap niet waar je mee bezig ben maar volgens mij kom je een soort aandacht te kort.
Anders ff doorgeven dat je niet op fien of tiek wil rijden.

P.S. Weet Melissa wel dat je haar paard Scaramouche zo in je profiel hebt staan ?

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 15:15

Ik ga een klein beetje mee met het evrhaal van peanutbutter.

Deze pony staat bij ns op stal en is idd een manege pony.
Maar bij ons op stal mogen de beginners ECHT NIET hard en lang slaan met een zweep!
Dus waar TS dat vandaan haalt is mij een raadsel???

Finidi is hartsikke braaf en als je de goede hulpen geeft, dan doet ze echt wel wat je van haar vraagt!

paulientje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 16:56

Ik weet niet of het een manege pony is maar,
Heel vaakk heb je dat mensen die op die pony rijden haar de hele les al geschopt hebben enz
En daarna reageren ze meestal ook niet meer op je been doordat ze zoveel geschopt hbbn ....

Kippensoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:55

Ik vind het wel goed dat je niet meegaat met alle anderen die op haar rijden door te schoppen en te slaan.
Daar schiet je namelijk echt niets mee op.
Ik zou ook voor stem gaan. Hoewel de meeste manegepony's ook bij ons niet echt lekker reageren op beenhulpen, lopen ze wel goed door met de stem.
Als je dan meteen ook de goede beenhulp erbij zet doe je hem iig geen pijn met geschop en geslaan.
En anders, neem een andere pony in de lessen (als het kan), leer de goede hulpen met hem aan, probeer het dan nog een keer.
Gewoon oefenen, oefenen, oefenen, en desnoods op een andere pony.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 18:50

wil niet dom doen ofzo maar die pony staat niet hier op de manege(reigersburgh) rijd namelijk daar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 12:17

Nou in je profiel gister stond van wel !! Dus ja idd wel dom.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 16:24

Peanutbutter schreef:
Nou in je profiel gister stond van wel !! Dus ja idd wel dom.

Idd Peanutbutter!!

Er stond toch echt in TS haar profiel dat ze op Reigersburgh rijdt en dat betreffendepony moeilijk in galop ging...

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 16:54

even voor de duidelijkheid de pony heet nikkie;) maargoed in mijn profiel stonden gewoon mijn topics

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 16:59

En er stond bij de foto van Finidi, dat ze heel erg lief en leuk is, maar dat ze moeilijk in galop gaat :)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 17:02

o maar daar gaat dit topic niet over

Heb ik dat echt geschreven daar?

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:03

Volgens mij wel ja ;)

Maar mag ik vragen op welke manege je nog meer rijdt dan?

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 17:10

niet op een manege maar een stal van mn vriendin met een paar pony's waar ze af en toe les komen geven en krijg misschien ook een verzorgpony

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:13

O, maar rijden daar dan ook altijd een heleboel andere kinderen op die pony dan?

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 17:14

Die pony is van een kennis van hun.. dr rijd iedereen op die even wil;) dus zat ik er naar te kijken.. zelf even geprobeerd. Snap ook wel dat die pony het niet doet met zoveel kinderen

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:22

fienHVJ schreef:
het is 5 jaar een eigen pony geweest en nu vanaf die kwam gelijk al niet meer in galop te gaan terwijl ie dat als eigen pony wel deed!!

Beetje tegenstrijdige berichten, vindt je niet???

Want wat je nu zegt, is dat die pony nog steeds van 1 iemand is!

En in het berichtje wat ik ge-quote heb van je, zeg je dat ie dat nu niet meer is...

Het geeft niet hoor, als het over Finidi, of een andere manege pony gaat (Cartouche bijv, die is ook eigen pony geweest een heel tijd ;) )

Maar het is niet waar dat iedereen de pony's zomaar heel hard en lang slaan.
Dat mogen ze niet bij ons ;)

En als je het wel wil leren, dan zul je gewoon lekker moeten blijkven rijden en niety altijd op de makkelijkste of liefste pony's willen rijden, want daar leer je niks van ;)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 19:08

nee het is geen manegepony van de manege.. dat gebeurd op Rburgh niet echt hoowr...dat ze pony's slaan

ja het is nog steeds van 1 iemand ging dus super maar nu ze niet echt meer wat met die pony doet gaat het mis

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 19:14

Iedereen heeft het over de pony.

Maar wat doe jij als je in galop wilt met hem?
Wat geef je voor hulpen?