Sinds augustus heb ik een nieuwe Hengst en wat vooor ene
Het is een echt plaatje , een typische arabier , pinto , hengst en 8 jaar oud . Mààr niet zadelmak . Ik & mijn vriendin zijn al vanaf begin september bezig met Armindo , hij heeft 6 jaar lang als dekhengst gediend en nu moet hij Opeens onder zadel . We hadden alle eerst stappen gezet en zadeldekje met longeersingel was geen enkel probleem . Maar toen we hem voor het eerst een zadel lieten zin ging hij helemaal door het lint , steigeren , trekken stampen , weet ik veel dus hebben we hem derict los gelaten en zo snel mgelijk zadel weg gedaan . Iedere keer hij een zadel ziet doet hij weer zo raar . Dus zei een man bij ons in de stal , probeer er op zonder zadel met longeersingel .. NU ja wat een gedacht zonder zadel op een paardje dat net een zadelmak is , zadelrug kon hij niet meer krijgen want zen rug is al helemaal volgroeid dus zo gezegd zo gedaan, ik met gedacht op 0 en zelfvertrouwen me heel de tijd bijspreken , gewoon wat over zijn rug gelund en hij stapte wat rond maar deed niets ! Wat een paardje ons Armindje ! Na twee wekn reed ik er al vanaalles mee zonder zadel wellinswaar . Nu we willen weer met een zadel gaan begint hij weer te flippen , hij springt met mij 90 cmzonder zadel , ik wil er zo graag verder mee maar zonder zadel is dit niet gemakkelijk ..
Hij heeft schrik maar waarom ....
Kan iemand me helpen ? Ik weet echt niet hoe dit komt ...
SORRY VOOR DE SAAIE TEKST HE !
Dank je ...
xx