ik heb dus een probleem ik ben namelijk bang om terug te rijden.
ik heb 2 paarden, een jong bwp ruintje en een lieve haflinger merrie. een tijdje geleden ben ik enorm hard van mijn bwp'ke gevallen.
beter gezegd hij heeft me er 2 keer in een half uur enorm hard af GESMETEN.
de eerste keer ben ik wel gewoon terug recht gekomen (ik heb wel een beetje moeten overgeven?!) en had hem toen gelongeerd voordat ik er weer opstapte want hij stond wat fris.
normaal durf ik er niet zo makkelijk terug op te stappen, maar deze keer ging ik er vol vertrouwen weer op, want normaal vertrouw ik hem volledig.
maar toen hij me er weer had af gegooid, kon ik niet meer recht staan, had enorme hoofdpijn en voelde me duizelig. daarom ben ik niet terug opgestapt. iemand anders heeft hem dan maar binnen gezet.
dan ben ik naar het spoed gegaan en mocht een week niet rijden.
nu was ik begonnen met hem te longeren en ondertussen rijdt een andere ruiter op hem (nu nog steeds).
laatst probeerde ik nog een keer te rijden toen een goede vriendin van mij erbij was, ik had haar eventjes op hem "les" gegeven en ik had echt enorm veel zin om erop te rijden en ik ging er dus op.
ik was een beetje gespannen maar toen begonnen we te stappen en dan een enkele pasjes draf, dat lukte nog.
maar toen struikelde hij eventjes en toen begon ik volledig te panikeren en ben er dan maar af gegaan. die vriendin heeft hem dan maar uitgereden en dan hebben we hem op stal gezet.
ik weet echt niet hoe ik dit moet oplossen.
het ergste is dat ik zelf stress/schrik heb op mijn haflingermerrie, en met haar durfde ik echt ALLES, zonder zadel, zonder hoofdstel, voltige, springen, achterstevoren rijden,... en nu amper stap, draf, galop.
ik ben altijd te veel op de omgeving aan het opletten en ben altijd bang dat er iets gaat gebeuren.
ik weet niet wat te doen.
en ik kan niet altijd rijden want we hebben alleen een buitenpiste bij ons op stal en die is meestal bevroren in de winter.
als iemand iets weet dat me kan helpen, dan zou ik er heel blij mee zijn
) Dan moet je er veel mee wandelen, je moet er niet speciaal op rijden. Naast hem lopen kan ook 
, ik vertrouwde haar volledig totdat ik nr de manege ging, toen werd ze wat drukker en ging ze bokken en toen lag ik ernaast. Steeds gebeurde dat bij het aangalopperen. Ik ben nu dus best wel bang enzo ook om er af te vallen, terwijl ze eigenlijk zo braaf is. Ik voel me echt zwaar klote daardoor