Maar ik heb altijd al lekkerder gereden met korte beugels, ziet er niet uit ik weet het. Toen ik mijn eigen haflinger kreeg vond ik toch wel dat de beugels behoorlijk wat langer konden, zag er toch stukken beter uit.
Nou nam zij kleine pasjes en het was heel gemakkelijk om licht te rijden.Nu heb ik een vrij groot paard die hele ruime passen neemt en ik vind het soms heel moeilijk om mijn balans te vinden met lange beugels. Ik doe de beugels ook meestal wat korter als ik in een natte bak rij en mijn paard dus wat minder balans heeft.
Als ik even zonder beugels gestapt heb, dus mijn benen een stuk langer, lijken de beugels weer vrij kort, dus dan kan ik wel even lekker zitten, je zou bijna zeggen dat het psychisch is, haha!
Zitlessen worden hier in de buurt niet gegeven en ik heb geen trailer, dus ik kan ook nergens naartoe (dan duurt het eerst sowieso 2 uur voordat we erop staan..)
Als het zo niet verbetert probeer ik wel wat te regelen, maar ik wil eerst graag weten of jullie er een oorzaak en een oplossing voor hebben.

Nu gewoon lekker oefenen en er veel bewust mee bezig zijn. De oefeningen voor het losmaken van je enkels en bekken uit bovenstaand filmpje heb ik ook allemaal gebruikt en ik merkte ook dat dat echt holp