op het juiste been?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SaRaaHx_

op het juiste been?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 20:08

hallo,
ik heb het al aan sommige mensen gevraagd naar welke schouder je moet kijken bij het lichtrijden om op het juiste been te rijden.
maar de ene zegt dat je recht moet staan als zijn buitenbeen naar voor gaat en de andere zegt dat je moet rechtstaan als het binnenbeen naar voor is.
dus, wanneer moet ik precies rechtstaan?

Jenny_S

Re: op het juiste been?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:09

omhoog als buitenbeen naar voren komt

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:11

lauraamuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:12

ja het buitenbeen, op het begin had ik er zelf ook altijd moeite mee maar nu gaat het eigenlijk vanzelf.. ;)

SaRaaHx_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 20:14

lauraamuis schreef:
ja het buitenbeen, op het begin had ik er zelf ook altijd moeite mee maar nu gaat het eigenlijk vanzelf.. ;)

dus wanneer het binnenbeen op de grond komt, moet je eigenlijk zitten en wanneer het buitenbeen op de grond komt, moet je rechtstaan?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:15

Technisch gezien is het het buitenbeen, maar omdat ik het buitenbeen van mn knollie niet goed zie kijk ik naar het binnenbeen, maar moet dan wel de rollen omdraaien, omhoog als hij zn been naar achter doet

nuja dus in principe is het buitenbeen naar voor jij omhoog en buitenbeen naar achter jij zitten
Laatst bijgewerkt door Leen op 16-11-10 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:17

SaRaaHx_ schreef:
lauraamuis schreef:

dus wanneer het binnenbeen op de grond komt, moet je eigenlijk zitten en wanneer het buitenbeen op de grond komt, moet je rechtstaan?

Je moet de tijd dat je paard nodig heeft om zijn buitenbeen van achter naar voor te gaan, gebruiken om omhoog te doen, en de tijd dat ie nodig heeft om zijn binnenbeen naar voren te doen, gebuiken om te gaan zitten

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:21

SaRaaHx_ schreef:
lauraamuis schreef:

Precies andersom.
Je 'ontlast' zeg maar het binnenbeen, dus moet je staan als die op de grond komt. Binnenschouder gaat dan naar achteren, buitenschouder gaat dan naar voren. Dus buitenschouder naar voren is omhoog.

Horsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 14:48

je moet staan als zijn buitenbeen voor is,
en zitten als zijn binnenbeen voor is, :+

Mirtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 16:11

Wanneer het buitenbeen naar voren gaat moet je gaan staan, dan doe je het volgens mij goed.

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 19:19

naar de buitenschouder ;)
als die naar achteren gaat moet je zitten, als ie naar voren gaat moet je staan :)

LotteR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 19:22

Naar het voorste buitenbeen kijken, als die naar voren is dan ga jij omhoog

Eleveld91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 00:36

Staan als het buitenbeen naar voren is.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 00:40

Of zitten als het buitenbeen naar achter gaat, tenminste zo is het mij geleerd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 00:50

Ik vind het erg leuk bedacht van die benen, maar als ik aan het rijden ben zie ik het echt niet!
Ik ben daar echt blind voor lijkt het wel.
Ik doe het puur op gevoel, de ''kant'' die het minst schommelt bij twijfel, die ga ik lichtrijden :+

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 02:28

Shanna schreef:
Ik vind het erg leuk bedacht van die benen, maar als ik aan het rijden ben zie ik het echt niet!
Ik doe het puur op gevoel, de ''kant'' die het minst schommelt bij twijfel, die ga ik lichtrijden :+

Je ziet de schouders toch wel bewegen? (naar beneden kijken? :P)
Als je dan gaat tellen kom je ook een heel eind. 1-2-1-2.. 1 is als de buitenschouder naar voren gaat, 2 is als die weer naar achter gaat (en de binnenschouder dus naar voren). En dat tellen houd je vast en dan ga je controleren of je op de 1 staat.. en op de 2 zit.
Dat gevoel werkt meestal ook wel als je weet hoe je paard voelt idd, maar op een rechte lijn zou dat bijna niet uit mogen maken toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 02:37

Shanna schreef:

Ik heb hier ook echt 3 jaar moeite mee gehad, zag het nooooit. En ineens ging er een knopje om en nu zie ik het wel. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 03:18

Bzoem schreef:
Shanna schreef:

Je ziet de schouders toch wel bewegen? (naar beneden kijken? :P)
Als je dan gaat tellen kom je ook een heel eind. 1-2-1-2.. 1 is als de buitenschouder naar voren gaat, 2 is als die weer naar achter gaat (en de binnenschouder dus naar voren). En dat tellen houd je vast en dan ga je controleren of je op de 1 staat.. en op de 2 zit.
Dat gevoel werkt meestal ook wel als je weet hoe je paard voelt idd, maar op een rechte lijn zou dat bijna niet uit mogen maken toch?

Ik zie ze inderdaad wel bewegen, maar niet welke kant ze nou opgaan haha!

zadel2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:15

Als schouder van buitenbeen naa achteren gaat moet jij zitten.

simplysyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:55

ik had er in het begin ook altijd moeite mee en soms begon ik zelfs te twijfelen van he doe ik het wel goed. maar vaak voel je het ook wel zelf aan. maar inderdaad zoals de rest zegt, als het buitenbeen(dus de bak kant) naar voren gaat ga jij ook omhoog.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:58

Searcher schreef:
Precies andersom.
Je 'ontlast' zeg maar het binnenbeen, dus moet je staan als die op de grond komt. Binnenschouder gaat dan naar achteren, buitenschouder gaat dan naar voren. Dus buitenschouder naar voren is omhoog.

Je ontlast het binnenACHTERbeen en dat gaat tegelijk naar voren als het buiten voorbeen :j

Liiset_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:15

je moet gaan staan als het buitenvoorbeen naar voren gaat.
en dus zitten als het binnenvoorbeen naar achter gaat, maar beter kun je letten op het buitenbeen, is veel handiger.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:37

Mij is het aangeleerd om na het buitenbeen te kijken :P whaha maar mijn nichtje kijkt na het binnen been :Y) of ze het zo geleerd heeft geen idee ze is een appart geval O:)

chinookz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:43

op de rechter hand gaat het linker been naar voor en sta jij
op de linker hand gaat het linker been naar voor en sta jij

juli73

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:34

en als je het moeilijk vindt om het op de lange zijde te zien, gewoon in de hoeken kijken, dan is de beweging van het buitenvoorbeen beter te zien!