Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

). na een paar maanden aanklooien zonder de juiste begeleiding flinke klappers gemaakt tehebben. heb ik hem voor 6 maanden vrij gegeven niet alleen omdat ik vondt dat hij het nodig had maar ook omdat ik een beetje bang voor hem was
. nu ben ik pas in het begin van de zomer weer begonnen en heb ik dit keer wel de juiste begeleiding gevonden gaat het een stuk beter. dus mijn advies zoek alsjeblieft de juiste begeleiding iemand die vestand heeft van jonge paarden. zo voorkom je waarschijlijk een hoop gedonder.
.
) en hebben we een hele goede band gekregen en het zal ook helpen onder het zadel tenslotte moet het paard jou vertrouwen en jou als leider zien in de omgang en onder het zadel. 

. Straks wanneer jij hem weer rijdt, consequent blijven in je rijden. Wel rekening houden met zijn leeftijd en wat die wel of niet aan kan, maar wat je doet wel consequent doen. Suzz14 schreef:Een join-up moet je toch niet elke keer doen!?
Monty Roberts die advieseerde maximaal 3x in een PAARDENLEVEN!
Dat is wel heel wat anders dan elke keer voor het opzadelen??