Ik rijd een merrie van 5 jaar, Aphrodite v. obelisk. Ze is sinds de zomer intensief onder het zadel. Ik heb op dit moment een beetje een probleem met de overgangen. In het begin ging het erg goed en reageerde ze goed op mijn zit. Nu loopt ze erg door me heen. Vooral de overgang van draf naar stap en van stap naar het halthouden is nog erger. Ze drukt zich er volledig uit en gaat heel erg hangen in de teugels. Ik probeer zo min mogelijk aan de teugels te zitten omdat ik toch het liefst haar op me zit terug rijd. Soms ben ik weleens een heel rondje bezig om haar stil te laten staan. Erg vervelend dus! Vanaf 22 nov. ga ik les nemen van Barbara Koot, maar ik was benieuwd of jullie tegen die tijd al wat tips voor mij hadden!
Groetjes
terwijl ik haar toch zo goed mogelijk bezig probeer te houden maar op een of andere manier vind ze die rot kabouters toch altijd weer haha
als ze ECHT nageeft dan kan je alles controleren en trekt en hangt ze ook niet. dus werk daar aan ipv allerlei gekke capriolen uithalen