Ik ben nu alweer hard aan het werk met mijn merrie. Maar de galop wil gewoon niet lukken.
We zijn nu op een moment dat het stap-draf werk echt super gaat: Heerlijk licht en fijn in de aanleuning.
Ze is al veel rechter geworden en loopt al minder op de voorhand. Hier ben ik dus super blij mee.

Galop wil alleen nog steeds niet lukken. Zodra ik aangaloppeer, ze springt nu wel goed aan, gaat het hoofd omhoog,
het tempo omlaag, en weg ontspanning. We kunnen niet normaal de bochten door (neemt totaal geen stelling aan)
en er is totaal geen sprong aanwezig. Vooral linksom gaat heel slecht. Rechtsom kan ik nog enigsinds buigen,
maar links gaat gewoon niet..
In de les ben ik er al een tijdje mee bezig. Mijn instructrice zegt dat ik gewoon moet oefenen oefenen en oefenen!
Heel logisch natuurlijk, maar ik kom gewoon niet verder.
Door persoonlijke redenen kan ik voorlopig geen les meer volgen, lees een week of 4. Ik wil in de tussentijd toch verder gaan met de galop.
Ik weet alleen niet wat ik moet doen: Gewoon galopperen en hoofdhouding en het rug weg drukken negeren?
Of nóg meer aandacht aan stelling en buiging besteden?
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, met in ieder geval wat tips.
Kom ik niet verder, dan laat ik het galopperen voor wat het is en wacht ik een paar weekjes tot ik weer kan lessen.