Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jockey_my schreef:@Rumpleteaser, Ik ben idd bezig met grondwerk en moet zeggen dat dit redelijk goed gaat, in de longeerbak is ze erg gefocust op mij. Totdat er een auto aankomt/iemand voor bij loopt dan barst de bom weer.
@Marlies, ik zit er idd ook aan te denken dat het uitproberen is.
Maar wil het niet gaan ''op lossen'' met hulpteugels of een Mexicaanse neusriem.
VeerenAshley schreef:Ik zie hier twee misvattingen:
1) een paard gaat niet 'om niks' ervan door. Vergeet niet dat paarden heel anders zien dan wij mensen, en bovendien een veel beter gehoor hebben, zodat ze dingen eng kunnen vinden, die wij gewoon niet opmerken.
2) een paard probeert je niet uit - zo denkt een paard niet. Wel kan een paard weinig vertrouwen in je (leiderschap) hebben, en daardoor nogal veel 'eigen initiatieven' tonen, maar dit doet het nooit om je expres dwars te zitten.
Jockey_my schreef:@Rumpleteaser, Ik ben idd bezig met grondwerk en moet zeggen dat dit redelijk goed gaat, in de longeerbak is ze erg gefocust op mij. Totdat er een auto aankomt/iemand voor bij loopt dan barst de bom weer.
@Marlies, ik zit er idd ook aan te denken dat het uitproberen is.
Maar wil het niet gaan ''op lossen'' met hulpteugels of een Mexicaanse neusriem.
dus we zijn al even bezig.
, ben van een kantaur elektra gegaan naar een thorrowgood met 0,0 steun maar ga het tog proberen. migomirre schreef:Ik heb het gehad met mijn paardje toen hij een jaar of 5 was. Dacht komt vast van leeftijd. Maar toen ben ik overgegaan op ander voer. En toen deed hij het niet meer (werd snel minder) Later nog weleens voer of musli gehad met Haver er in en ja hoor dan doet hij het weer!
ZOu dus ook aan de voeding kunnen liggen.
En idd veel grond werk, eventueel ook een schrikparcour!

) des te meer zal ze ook luisteren, dus probeer inderdaad je paard zo snel mogelijk te stoppen of het te voorkomen én probeer te blijven zitten