mijn pony is echt ontzettend klierig in 't bos. er zit bijna geen rem op, en wanneer ik wil galoperen (ik hou hem automatisch ietsje in, want anders issie gewoon al weg) is het echt een bommetje en springt ie aan als een bom van een paard van 1.80 en gaat ie al half bokkend steigerend het bos door, ik kantel hem dan iets zodat ik 'm in kan houden anders is er gewoon geen doen en gaat ie een volle ren galop het héle bos door. met andere paarden is het iets erger, hij wil graag voor en dan probeer ik 'm terug te nemen maar dan komt ie in protest. ik oefen dan nog wel is halthouden en de ander stapt dan zeg maar voor me, dit gaat na heel veel gedraai vaak wel wat beter.... ik probeer hem zo min mogelijk in zijn mond te zitten, maar soms heb ik geen keuze? ik kan 'm toch niet het hele bos uit laten crossen. zwaar irritant, ook voor andere waarmee ik in het bos rij. hij heeft dit eerder nooit gedaan, terwijl er met hem altijd 'aan een lang teugeltje in het bos is gereden'. draven in het bos is al helemaal moeilijk want dat gaat gewoon in volle middendraf waarbij ik dus al stuiter en het dan erg moeilijk is hem terug te nemen. en ik weet dat ie het bos geweldig vind, maar ach, ik zie er soms gewoon een beetje tegenop omdat het iedere keer weer eens kunst is m uit te zitten
we hebben bovendien al heel wat voorvallen gehad die verkeerd konden aflopen omdat hij niet meer te houden was.wie heeft dé tip?

, ik rijd nu met mijn haffie op een stang. Rijd altijd met een lang teugeltje, gaat het mis is dat m'n rem in het aller uiterste geval.
Gelukkig snapt hij dat......, maar het is natuurlijk mooier om het anders op te lossen