Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
nenalisa schreef:Je zegt dat je hem helemaal niet van de hoefslag krijgt? Dan ben je ver van huis! Ik had dat ook, mijn pony zat helemaal vast op rechts (bij mij ging ze nog wel van de hs..) Ik heb binnenstelling naar rechts gevraagd, met mijn zweepje binnenhand en met binnenbeen tegengehouden. Voltes rijden helpt ook (10m.)? Als hij niet van de hoefslag af wil, zweepje in buitenhand, buitenbeen en rechterteugel naar rechts. (NIET NAAR JE TOE TREKKEN)
nenalisa schreef:Je zegt dat je hem helemaal niet van de hoefslag krijgt? Dan ben je ver van huis! Ik had dat ook, mijn pony zat helemaal vast op rechts (bij mij ging ze nog wel van de hs..) Ik heb binnenstelling naar rechts gevraagd, met mijn zweepje binnenhand en met binnenbeen tegengehouden. Voltes rijden helpt ook (10m.)? Als hij niet van de hoefslag af wil, zweepje in buitenhand, buitenbeen en rechterteugel naar rechts. (NIET NAAR JE TOE TREKKEN)
ik vind het heel moelijk om links los te laten omdat hij daar zoveel druk pakt en rechts meer druk te pakken omdat hij daar geen druk pakt.. Ik probeer dit wel overigens, maar vind het lastig...

? 
aerdenhout1 schreef:Schouder binnenwaarts en stukjes contragalop ( met flauwe bochten) wijken en contrastelling in draf zijn een paar dingen waar je een paard rechter mee krijgt.
Een mooie oefening is ook om op de volte zijn kont wisselend naar binnen en buiten te zetten.
Paard moet natuurlijk wel nagevelijk zijn, met een paard dat sterren kijkt en met zijn hoofd bij god op tafel zit, word het probleem juist erger.
En natuurlijk toch proberen de makkelijke kant in aan leuning te houden en de vaste, moeilijke kant losser ( dus niet hangen maar door middel van kleine op houdingen proberen of hij het bit los wil laten. ) te maken.
Vooral niet te sterk inbuigen aan de kant waar hij het "makkelijk" doet!
Wees wel voorzichtig en ga niet direct te veel doen want dan heb je kans dat je paard de volgende dag zijn box niet uitkomt.( spierpijn)
Een osteopaat kan ook wonderen verrichten!
DDW1190 schreef:aerdenhout1 schreef:Het zijn goede oefeningen, maar als je niet weet hoe ze moeten gaan dan ben je alleen maar verder van huis en word je paard alleen nog maar schever!