Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Kris schreef:Lekker aan de slag gaan met een gediplomeerd instructeur, dan zal je zien dat alles ineens veel beter gaat!
Waar woon je en waar rij je meestal op wedstrijd?
hele parcours uit kunnen rijden.Tammy_ schreef:ik vind dat fedor666 alleen maar onzin/ nutteloze berichten post, al de hele dag.
@TS, ik denk dat je een heel eind zal komen met wat instructie, zit in deurne niet die grote paarden opleiding? En ik denk dat er vast wel iemand van de vereniging springles krijgt, misschien kan je een beetje rondvragen binnen de vereniging, of het terrein waar je vaak wedstrijden rijdt?
Mijn pony doet dit soms ook, braaf met oefenen en oefenparcoursen, braaf met inspringen en dan weigert hij de eerste hindernis in een wedstrijd. Ik ben toen daaraan gaan werken met springlessen, veel geoefend met tempo rijden naar een hindernis toe, en er niet van uit gaan dat hij toch wel weer stopt.
met wedstrijd met VEEL tempo op de hindernis af gereden, en toen hij stopte hem een goede tik op de kont gegeven. toen gaf hij een flinke bok, heb ik opnieuw aangereden, stem erbij, tik op de hals en toen ging iehele parcours uit kunnen rijden.
succes!