Ik rijd 2 paarden voor mensen , die ik over een tijdje ook op concour uit moet brengen . De 1 is een 5 jarige Sydney en de andere een net 4 jaar oude Emilion ..
Het rijden gaat erg goed en de paarden vliegen dan ook vooruit ! Maar nou loop ik tegen 1 probleem aan ...
Elke zondag komen er 4 meisjes de paarden 'verzorgen' en 'rijden' ze hebben lang niet zoveel ervaring als ik en hobbelen maar wat op de paarden rond .
Nou had ik hier in het begin niet echt een probleem mee , 1 dag in de week kan geen kwaad dacht ik en ik gunde de meisjes hun verzorg paarden .
Maar nu heb ik het probleem ,dat ik elke maandag een soort ruzie bega met de paarden . De Emilion lijkt er niet zo veel last van te hebben maar de Sydney lijkt telkens weer te zeggen : "Dat hoefde ik gister ook niet , dus vandaag ook niet". De Emilion is op dinsdag weer braaf en snapt het spelletje weer een beetje . De Sydney daar in tegen is soms tot woensdag niet echt rijbaar en ik heb dan ook besloten om maandag niet meer te rijden maar om ze maar gewoon aan de longe toe doen (om een ruzie te voorkomen).Ik vind het namelijk niet echt eerlijk naar de paarden toe , om ze op maandag weer even hard op hun donder te geven .
Maar wat ik me nu af vraag.... Zouden de paarden daar last van kunnen hebben , of stel ik me gewoon aan ?
En heeft iemand dit eerder meegemaakt ?
Gr Claudia
Edit: Spelfouten
Heb er zelf ook mee te maken op het moment.