Dit is geen probleem van mij zelf maar van een meisje bij mij op stal. Maar we weten geen raad meer.
Het is als volgt.
Het is een meisje van 14 jaar, die een jaar of 5 bij een manege heeft gereden en toen een eigen pony heeft gekocht. Die eigenlijk te jong en te groen was. De pony ging er steeds vandoor. Was verder braaf. Maar gewoonweg slim. Op een gegeven moment heeft ze toch de knoop door gehakt en deze pony door verkocht.
Vervolgens op heel veel aanraden van mensen haar geprobeerd gewoon meer vertrouwen op de laten bouwen door op een van de haflingers bij ons op stal te gaan rijden. Maar dat wou ze absoluut niet. Ze weet niet goed waarom zegt ze.
Toch opzoek gegaan naar een andere pony, We hebben er heel wat gekeken. En uiteindelijk de pony gevonden die ze nu ongeveer 3 of 4 weken heeft.
In het begin ging het super. Maar hij begon steeds iets meer zijn zin door te drijven, en op dat moment is ze gewoon niet streng genoeg voor hem. Terwijl hij het donders goed weet. Vorige week had ze privé les toen is ze eraf gevallen, maar dat was niet gemeen ofzo, maar ze is er daarna ook wel weer op gegaan en heeft wel weer gereden maar uiteraard wel weer wat met stress.
Vandaag had ze weer les, en ze vertelde mij dat hij maandagavond afgelopen week al een keer een bok had gegeven.. Maar ze was er op blijven zitten. In de les begon die al weer een beetje te drammen, door de buitenkant uit te breken, en dan roept ze al gelijk ik vind het eng, terwijl die alleen nog maar in stap wegdendert over de buitenkant met zijn kop in de lucht.
Hij is der nu echt heel erg aan het uitproberen. en ineens uit het niets begon die te bokken als een idioot, gewoon echt bokkensprongen te maken, gewoon om der er af te krijgen. Nu is de angst natuurlijk helemaal compleet, en goed ze heeft er ook niet meer op gezeten.
Die pony doet het alleen bij haar, omdat ze veelste lief voor hem is en hem niet aan durft te pakken. Ik moest er daarna weer op en dan loopt hij heel onschuldig zijn rondje.
De pony is 9 jaar oud.
ik dacht een KWPN
paard gefokt maar klein gebleven, grote E ong. 155.
Wat is jullie advies, zien jullie er zo nog mogelijkheden in?
tis een beetje lang verhaal geworden..
).