Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
midgie schreef:Zonder zadel is niet zo heel erg, tenzij je idd erg stuitert en/of lange ritten wil maken,
Het bokken komt ergens vandaan, dus als hij bokt als jij zonder zadel rijd , dan zou je je kunnen afvragen of jou zit wel los genoeg is , miss te veel druk met je benen, handen te veel stoel zit , ja bedenk het maar.
Bokken doen ze niet zomaar, zoek daar ook de oorzaak eens van.
ilonaapakees schreef:als je zo af en toe zonder zadel rijd is dit echt geen probleem.
tenzij je heel hard zit te stuiteren op je paard, dit is natuurlijk niet echt fijn voor zijn rug
ArienaS schreef:Zonder zadel rijden is het meest natuurlijke wat er is.
Je balans krijg je het beste op deze manier.
En als je eenmaal die balans hebt kan je het bokken ook uitzitten.
Ga met draven iets meer achteroverhangen dat je dus meer op je billen komt te zitten
dan doet je bekken de rest,want dat is het enige wat dan met je pony mee beweegt.
Veel plezier met het zonder zadel rijden.

esmee741 schreef:als je zo af en toe zonder zadel rijd is het niet erg, maar niet al te vaak.
maai_ke schreef:Ik denk niet dat het schadelijk is voor de rug van je paard zolang je maar oppast met wat je doet.
Ik rij zelf ook zonder zadel soms. Niet heel veel maar ik vind het goed voor mijn eigen houding en balans.
Oefen ook veel zonder beugels en teugels aan longeerlijn enz. Allemaal goed voor de balans.
Dus wat jij doet is niet erg. Zolang je maar niet in de mond gaat trekken of gaat stuiteren.
Alhoewel van een beetje stuiteren na een bok gaat je pony ook niet dood hoor.
Zolang jij maar durft en het kan is er niks aan de hand.
Wat je opdoet vind ik ook heel goed. Je beschermt het goed allemaal.
Ik denk dat veel ruiters een voorbeeld aan jou kunnen nemen. Dit is heel goed voor je zit en balans.