Tips of commentaar zijn welkom!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

cinny1 schreef:Waarom ben je zo anti strijklappen of ijzers? Want het is duidelijk dat jouw paard ze wel nodig heeft. Tenzij je graag je paard zijn benen en hoeven kapot wilt rijden.

Kan het trouwens zijn dat het erger wordt? Want dat aantikken is eigenlijk pas sinds vandaag, heb t nog nooit gehoord bij m namelijk.. Misschien is het ook wel omdat z'n hoeven weer moeten worden bijgevijld, dat gebeurd morgen weer, ik wacht even af hoe die dan loopt
Heb overgens wel strijklappen liggen hoor mocht het echt niet anders kunnen
Dus vandaar, maar dat is mijn mening.
xTammyy schreef:Ik heb vandaag zn hoeven heel goed bijgevijld en hij liep geweldig vandaag, geen getik tegen zn eigen benen, en we hebben ook heel erg hard gedraafd over de straat, het ging heel goed en hij tilde vandaag wel zn hoeven omdat ik erg actief bezig was en daardoor is er bijna niks af!
en nee ik heb niet zo'n cursus gedaan, ik heb het van een vriendin geleerd die wel een cursus heeft gedaan, een paard heeft met HELE goede hoeven en die doet dat al 5 jaar zo en heeft nog nooit hoefproblemen gehad.
En nee ik laat geen traditionele smid komen omdat die een hele andere kijk op de hoeven hebben dan ik, natuurlijk is het beste want bij paarden in de natuur komen nooit hoefproblemen voor, omdat ze anders veelste vatbaar zijn voor roofdieren.
En nogmaals, ik wil GEEN ijzers, dat gaat tegen mijn principes in en heb vandaag ook gezien dat het helemaal niet nodig is, want ik heb in kei harde draf over de weg gedraafd, hij kon het paard van mijn vriendin bijhouden terwijl die in snelle galop zat dus ja