Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ulfeino schreef:Volgens mij is volte sluiten en openen goed en wijken ook.
Ik doe ook regelmatig even achterwaarts gaan.
Allemaal dingen waarbij de achterhand ook extra getraind wordt, daardoor sterker wordt en makkelijker ondergebracht kan worden door je paard.
Ik ben er ook druk mee bezig om Ulf zijn achterhand sterkter te maken.
Epona_ schreef:Longeren met een pessoateugel ? Of gewoon een zacht touw rond de billen heen. Balkje lopen idd, kan ook aan de longe
Epona_ schreef:De 'officiele' naam voor dat touwtje is promise rope, en ik heb het uit een boek van Linda Tellington-jones. Ik heb geen goede foto op het internet gevonden, in haar boek (gedrag en training geloof ik) staan er goede foto's. Dit is wel een uitleg in het engels : http://www.lindatellingtonjones.com/Print/bodywrap.htm . In plaats van het touw dat tot in de nek te laten door lopen zoals op die tekening, bind je het aan weerszijden van je longeersingel of zadel. Het touwtje hang (strak genoeg, niet te strak) boven de spronggewrichten, dat kan je zien. Zo kan je de achterhand er meer bij trainen en je paard er bewuster van maken.
Ik gebruik dit soms als alternatief van de pessoa, omdat je hier enkel op de achterhand traint, en niet persee de mond er bijtrekt
)Gooya schreef:Hallo,
Deze oefening heb ik ooit gekregen voor mijn paard. Het zelfde als op de tekening. Alleen deed ik het met twee bandages.
Één bandage om de hals vastmaken. Hieraan beide uiteindes van een andere bandage vastmaken, en deze vervolgens om de billen van je paard halen. Misschien moet je hem dan nog iets korter maken, omdat ie inderdaad niet over het sprongewricht moet schuiven.
En verder voor het rijden. Paard halt laten houden, enkele pasjes teruguit en actief voorwaarts wegdraven of gallopperen.
Succes ermee.
.
danflo schreef:Hoi heb een hele tijd te kampen gehad met hetzelfde probleem, paard met zwakke achterhand.
balkjes en overgangen, tempo versnellen en dat soort dingen hielpen wel enigzins, maar wat bij mijn paard echt wonderen heeft verricht is het rijden en longeren met een elastische bandage achter zijn benen net onder de billen net als bij een pesso, knoop die uiteinden van de elastische bandage aan de singel, moet wel strak zitten anders heeft het geen effect. Mijn paard heeft er enorm veel baat bij gehad en inmiddels zijn er diverse mensen die het van me overgenomen hebben met hun paard.
Veel sucses