Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
sweetgirl96 schreef:ehmm
instappen mischien met lange teugels:P
bijzet teugels, dat kan helpen(sommige paarden vinden dat fijn)
in draf soms met lange teugels
teugels iets langerxD
ehmm
een slofje, soms helpt datxD(weet allene niet hoe dat werkt enzoo:P
alleen met de bijzet moet je eerst eventjes longeren daarmee en dat ze iets langer zijn en zo steets wat korter tot ze op de goede maat zijn:P
veel succes met je paardjee:D
xxx
TheFreak schreef:sweetgirl96 schreef:ehmm
instappen mischien met lange teugels:P
bijzet teugels, dat kan helpen(sommige paarden vinden dat fijn)
in draf soms met lange teugels
teugels iets langerxD
ehmm
een slofje, soms helpt datxD(weet allene niet hoe dat werkt enzoo:P
alleen met de bijzet moet je eerst eventjes longeren daarmee en dat ze iets langer zijn en zo steets wat korter tot ze op de goede maat zijn:P
veel succes met je paardjee:D
xxx
Ik zou vooral eerst het probleem bij jezelf zoeken ipv meteen naar een hulpteugel te grijpen. Hulpteugel is voor de ruiter en niet voor het paard. Een hulpteugel neemt het probleem niet weg maar verstopt het alleen.
TheFreak schreef:Rijd je misschien met een te strenge/harde hand? Of neem je zonder dat je het doorhebt vaak teveel druk op de teugel? (kracht)
AxionSipke schreef:ik denk dat je toch beter blijft aandringen aan de eigenaren om haar een te laten nakijken door de dierenarts, dat kan nooit kwaad. Zeker niet als er iets aan de hand is met haar tanden of rug.![]()
succes nog verder !

Storm schreef:Merk je dat het in de zomer erger is dan in de winter? Dan zou het ook het 'Headshaking-syndrom' kunnen zijn.
Meer info kun je hier vinden; [MD] Headshaking Syndrome Centraal discussietopic
Succes! BestHorse schreef:Mijn pony had dit ook.
toen de tandsarts kwam.bleek dat hij een wolfstandje had.
dus de tandarts heeft die eruit gehaald, en nu is het over heel soms doet hij het nog maar dan gewoon je ellebogen tegen elkaar aan drukken. en dan hopen dat ze er mee stopt!Succes!
Storm schreef:BestHorse schreef:Mijn pony had dit ook.
toen de tandsarts kwam.bleek dat hij een wolfstandje had.
dus de tandarts heeft die eruit gehaald, en nu is het over heel soms doet hij het nog maar dan gewoon je ellebogen tegen elkaar aan drukken. en dan hopen dat ze er mee stopt!Succes!
ellebogen tegen elkaar aandrukken?
Dat lijkt me behoorlijk onmogelijk.
Hoe bedoel je dit dan?

_Mojo_ schreef:AxionSipke schreef:ik denk dat je toch beter blijft aandringen aan de eigenaren om haar een te laten nakijken door de dierenarts, dat kan nooit kwaad. Zeker niet als er iets aan de hand is met haar tanden of rug.![]()
succes nog verder !
Bedankt
ik zal morgen wel eventjes der oren, tanden checken.
en als dat niet goed is ga ik het even melden!.
)