Sinds ik mijn paardje Marene hebt, is alles niet voorspoedig gegaan.
In het begin was er geen land mee te bezeilen: Steeds maar druk/springerig etc.
Naarmate ik harder aan het werk ging, ging dit uiteindelijk over.
Het lijkt wel dat ik het er helemaal uit heb gereden, want ze is verschrikkelijk lui nu.
Alles is al nagekeken: Zadel past (schuift wel maar rijd met staartriem tot mijn nieuwe zadel.
Zadel past wel goed verder, ze is erop nagekeken), gebit is goed en ze zit verder lekker in haar vel.
Ze is pas nog gecontroleerd door een osteopaat en alles was goed.
Het probleem ligt dus voor 100% bij haar (of eigenlijk bij ons).
Ik probeer het werk zo afwisselend mogelijk te maken, dus ik spring of ik ga een rondje langs de weg.
Ook rijd ik wel is zonder zadel en ze heeft twee rustdagen in de week.
Binnenkort kunnen we ook in het bos rijden (Moet mijn ruiterrijbewijs halen, kan van het najaar al)!
Afwisseling genoeg dus zou je zeggen, maar Marene schijnt niks leuk te vinden.

Ten eerste is ze heel lui voor het been.
Ik rijd veel overgangen/figuren, en ik moet toegeven dat het al wel beter gaat.
Maar na een half jaar trainen verwacht ik eigenlijk toch wel iets meer!
Ik probeer mijn benen zo stil mogelijk te houden en geef alleen been als ze vooruit moet.
Hierop reageert ze in het begin niet eens op. Zo dat ik de druk steeds meer moet opbouwen
en dat ik uiteindelijk weer op een tik met de zweep eindig.
Ze is verder ook gewoon niet vooruit te branden.
Gisteren werd ik het helemaal zat, gewoon uit frustratie, en ben ik gewoon een keer écht boos op haar geworden.
Ik moet toegeven dat het hielp, maar voor serieus 1 rondje.
Mijn instructrice zegt dat het gewoon tijd nodig heeft, en dat ik veel oefeningen moet blijven rijden (Ze is op vakantie).
Ze heeft wel gelijk natuurlijk, maar hoe kan ik fatsoenlijk oefeningen rijden als ze niet op mijn been reageert, en alles stom lijkt te vinden?
Even als toevoeging: Ik rijd niet lang, hoogstens drie kwartier en dat is ook echt het maximale.
Wat doe ik toch verkeerd? Hebben jullie misschien tips of ideeën?
Ik hoop dat jullie me misschien iets verder kunnen helpen tot mijn instructrice er weer is.
Ik weet gewoon dat het een paardje met potentie is, maar ik kan het er nog niet uitrijden.
Alvast bedankt!