Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

DeadxStar schreef:Ik denk elke keer weer terug nemen en blijven herhalen, tot hij iets versnelt, en dan gelijk belonen.
Zodat hij gaat snappen dat je niet de galop vraagt, maar bijv middendraf. Veel schakelen
En hij is slecht aan het been begrijp ik? Of bedoel je dat niet?
Rij je met zweepje?
xDeems schreef:Ik ben zelf ook geen Z amazone, maar ik heb een keer gelezen dat je een schijnovergang maakt naar stap, en dan vanuit daar gaat verruimen. Het is logisch dat hij sneller gaat als jij been geeft. Dat vraag je immers, volgens hem.
sheela schreef:Dit is nog iets te moeilijk voor jou Tinker. Hij doet eigenlijk wel netjes wat jij vraagt: versnellen. Hij snapt alleen nog niet dat hij in draf moet blijven. Ik denk dat je eerst moet zorgen dat hij gewoon netjes naar jouw been luistert en dat je daarna pas voorzichtig een paar pasjes middendraf kunt vragen.
sam_lub schreef:waarom nemen mensen gewoon geen les? er zijn hier zoveel problemen op bokt waarvan ik denk neem les dan weet je in ieder geval dat jeje probleem deskundig oplost dan dat je gaat zitten klooien om het zelf op te lossen terwijl je niet weet wat je doet hoe je het moet doen en hoe het moet voelen als het goed gaat.
paard is 4 dus net onder het zadel en kan ook alle hulpen dan nog niet begrijpen...... jij vraagt met je been dat hij harder moet nou dat doet hij toch dus zijn reactie is normaal nu moet je hem gaan leren dat er een verschil is tussen harder gaan draven en aangalopperen..... maar neem les anders leer je het hem op de verkeerde hulpen.

Springt hij aan in galop, niet erg want hij reageert in ieder geval. Gewoon rustig weer terugnemen en voorzichtig opnieuw weer wat pasjes verruimen en belonen.. Bienotje schreef:Wat je maar een klein dingetje wil noemen.
Je paard heeft zo te horen moeite met zijn passen verruimen en kiest daardoor liever voor een ´makkelijker´ alternatief (galop).
Consequent zijn dus. Gelijk terugnemen in draf en opnieuw proberen. En zorg er altijd voor dat je ernaar toe rijdt. Bouw het op, wees in ht begin tevreden met een beetje en beloon je paard ook zeker als hij een beetje verruimt.Springt hij aan in galop, niet erg want hij reageert in ieder geval. Gewoon rustig weer terugnemen en voorzichtig opnieuw weer wat pasjes verruimen en belonen..
xDeems schreef:Longeren vindt hij makkelijk? Laat iemand dan longeren, en jij géén hulpen geven. En dan eens verruimen. Steeds meer je been gebruiken en de longe wegwerken.