Ik ga dit weekend M1 starten en start daarom maar 1 proef, de 2e proef krijg ik hem écht niet vooruit. Zonder zweep dus. Het is niet zo dat ik hem hoef te slaan. Maar alleen al vast hebben maakt dat hij loopt. Loopt ie niet, hoef ik m'n hand te draaien en heel zachtjes zn kont te raken, dan looptie.
Kijk, scherper aan m'n been maken, ik weet hoe het werkt, en dat gaat ook wel prima. Maar het probleem is echter dat hij nog steeds niet uit zichzelf loopt. Als ik dan doorzit, gaat hij weer langzamer, tot ik been geef. Hoef niet te schoppen hoor, maar bij been looptie weer. Dat betekent dus dat ik als ik doorzit steeds been moet geven, en dit gaat ten kosten van mijn UITHOUDINGSVERMOGEN haha, van mijn zit en van het gehele plaatje.
Uiteraard heb ik les en daar ga ik ook absoluut mee aan de slag. Maar hebben jullie wellicht tips waar ik nooit aan heb gedacht? Ik heb best een holle rug, zou dat daardoor kunnen komen? Dat ik met m'n zit iets doe wat hem 'beperkt'? Hij zit ook pas lekker als hij actief is. Anders kan ik moeilijk zitten. En ik zit gemakkelijker als hij lekker doorloopt, dan hoef ik ook geen been te geven dus zit veel stiller. '
Beetje vicieuze cirkel. Reacties als; neem les, neem ik niet serieus. Dat heb ik. Hoop dat hier mensen bijvoorbeeld zelfde soort ervaringen hebben en wat hun oplossing was bijvoorbeeld.

Ik heb de hele week veel geoefend met -niks doen- met m'n benen. Dat hielp wel. En elke keer als hij moest lopen, iets fanatieker been geven als normaal (had wel sporen af). Normaal blijft m'n been bezig. En bij geen reactie tik. En dat hielp eigenlijk ontzettend. Vooral m'n been er verder af houden! Klinkt tegenstrijdig maar helpt godzijdank!
Gelukkig heb ik een snugger paard, trucje heeft ie snel door, al moet ik wel elke keer opnieuw beginnen
Ben ook net in de M1 gestart. 
ik GAF elke pas been om hem aan het lopen te houden.
**