Quarter zonder stop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nobody05

Quarter zonder stop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 18:18

Hajj vriendin van mij heeft een quarter gekocht maar er blijkt op geen enkele manier een rem op te zitten in drag gaat alles fijn maar als je dan naar de galop overspringt blijft ie maar rennen en stopt hij gewoon niet meer
en ja Tamara kan erg goed rijden!

er is een les geefster bij geweest maar die zij dat het paard n tik in zn kop heeft <.< (Heeft ze zelf)!
verder is hij een super leuk en lief beestje

xQuint

Re: Quarter zonder stop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:22

Misschien is dit hem nooit goed aangeleerd?
Of hij probeerd gewoon hoe ver hij kan gaan?

Hoe lang heeft je vriendin haar Quarter al?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:23

Wat is drag.. Ken die term alleen van autoracen..

Mocht je jog bedoelen en is het een westerngereden quartertje dan kun je wellicht je topic beter verplaatsen naar western (alhoewel een slecht beleerd paard, en daar klinkt het naar, een probleem is dat bij alle rijstijlen voorkomt en daarom ook prima binnen dit forum zou passen).

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:28

troi schreef:
Wat is drag.. Ken die term alleen van autoracen...

Ik denk dat ze draf bedoelt, maar per ongeluk naast de 'f' zat..

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 18:57

xQuint schreef:
Misschien is dit hem nooit goed aangeleerd?
Of hij probeerd gewoon hoe ver hij kan gaan?

Hoe lang heeft je vriendin haar Quarter al?

nu n maand in t begin maakte hij echt super lange stops maar nu is de rem geheel weg?

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 18:58

cavia schreef:
troi schreef:
Wat is drag.. Ken die term alleen van autoracen...

Ik denk dat ze draf bedoelt, maar per ongeluk naast de 'f' zat..

ja klopt sorry

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:59

Kan het niet zijn dat het paard erg goed aan de hulpen staat, en dat je vriendin per ongeluk toch teveel signalen geeft?
Objectieve hulp is hierbij handig..

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:04

het probleem ligt wss toch rijtechnisch.
in western geef je galophulpen, en als ie galoppeert, dan hou je je been eraf. bij engels rijden blijf je bij iedere pas aansporen. doe je dit met een westernpaard, gaat ie harder. blijven aansporen is harder. dus als je niet gewend ben western te rijden, kunnen er veel misverstanden zijn, die onterecht aan het paard geweten worden...
lesnemen van een goede western-instructeur kan je daarbij helpen.

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 19:35

spicegirl schreef:
het probleem ligt wss toch rijtechnisch.
in western geef je galophulpen, en als ie galoppeert, dan hou je je been eraf. bij engels rijden blijf je bij iedere pas aansporen. doe je dit met een westernpaard, gaat ie harder. blijven aansporen is harder. dus als je niet gewend ben western te rijden, kunnen er veel misverstanden zijn, die onterecht aan het paard geweten worden...
lesnemen van een goede western-instructeur kan je daarbij helpen.

tamra heeft nog nooit dressur gereden dus daar kan het niet aan liggen ook als ze met dr zit probeert ze stopen naar sliding stop doet ie gewoon niet

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:56

ALs het probleem is dat hij geen sliding meer maakt (wat natuurlijk anders is dan de reguliere 'rem') dan moet je goed westernles gaan nemen, via i-net kunnen wij niet zien wat er verkeerd gaat. En iemand kan nog prima kunnen rijden dan nog kunnen die dingen verkeerd doen en les nodig hebben (ik zou haast zeggen dat dit voor 99.9% van de ruiters geldt). Het ligt zelden aan het paard..

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:10

Denk dat je vriendin dan toch niet heelmaal goed kan rijden en snapt zij niet helemaal hoe je een stop maakt.
Ik zou je vriendin aan raden om les te nemen en niet zo maar zelf gaan klungelen , want je kan met verkeerde stops echt je paard kapot maken.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:18

je kan niet zo maar een quarter kopen, en verwachten dat je het wel kan.
gaat ie nu aan t rennen, of maakt ie geen sliding ? want dat zijn 2 heel verschillende dingen.
mijn QH kan ook geen sliding hoor, ze moeten het wel leren. en de ruiter zeker.
les nemen, zonde van het paard. triest ook...

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 09:45

spicegirl schreef:
gaat ie nu aan t rennen, of maakt ie geen sliding ? want dat zijn 2 heel verschillende dingen.

die quarter van haar is heel ver gekomen in de futurity en het probleem is alleen dat hij maar blijft rennen en gewoonweg niet stopt ? Tamara vroeg of ik dit forum wilde maken dus tja

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 09:53

Als je een auto koopt en je weet niet hoe hij stopt moet je dat ook leren toch , op een paard moet je ook de knopjes weten te zitten, misschien kan ze wat lessen nemen en niet zelf gaan zitten knoeien, zonde van het paard idd.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 09:55

in het begin deed hij het blijkbaar wel, dus daar heb je je antwoord toch al?

idialist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 12:40

het is mij nog niet duidelijk of we het nu hebben over het afremmen van het paard of de stop zoals die bij western rijden wordt toegepast.Wanneer dit paard western beleerd is zal de ruiter ook op deze manier het paard moeten rijden om eventuele hulpen duidelijk te houden. Waarschijnlijk geeft de ruiter toch onbewust een verkeerd signaal af waardoor het paard in de war raakt. Ik moet wel zeggen dat dit moeilijk te beoordelen is aan de hand van een verhaal. Sommige dingen moet je toch echt zien om te kunnen beoordelen waar het fout gaat.

bornie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 12:43

stuurt ie wel goed???
dan moet je hem naar een muur ofzo sturen, doe ik altijd, of een scherpe bocht of volte.
moe maken werkt ook wel eens, maar dat kost veel tijd, als ik het zo hoor:D

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 12:55

Hoe vaak wordt het paardje gereden? En hoe vaak is hij vroeger gereden (getraind)? Klinkt alsof hij gewoon met haar voeten speelt... profiteerd en uit probeerd! Ik zou gewoon kordater zijn en op de kleine volte zetten of eventueel richting muur sturen! Dan moet hij wel stoppen...

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:00

riekie15 schreef:
spicegirl schreef:

die quarter van haar is heel ver gekomen in de futurity en het probleem is alleen dat hij maar blijft rennen en gewoonweg niet stopt ? Tamara vroeg of ik dit forum wilde maken dus tja

Dan staat hij vast goed/fijn aan de hulpen en vrees ik dat het probleem is dat de ruiter niet genoeg gevorderd is om met dit paard zonder problemen te kunnen rijden?
Kende ze het paard al? Heeft ze de vorige eigenaar er ooit zien mee rijden?

De gouden tip is heel goede begeleiding zoeken, want blijven aanklooien gaat er zeker geen beterschap inbrengen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:02

O, jee...........Ik vind het bijna eng om te lezen. Je vriendin heeft een futurity paardje dat eerst prima kon stoppen en nu stopt hij niet meer en loopt zelfs door?

Of je wel of niet denkt te kunnen rijden, het is een rijprobleem. Je mag NOOIT zomaar gaan stoppen met een paard als je de basis niet kent, geen goede bodem hebt en slidingplates. Je kan een paard dat kan stoppen niet zomaar in een stop trekken. Je moet echt stap voor stap weten hoe het moet. Ook moet dus de bodem echt geschikt zijn.
Dit gaat zo niet goed en hier moet ze echt begeleiding bij nemen. Het enige dat dus gaat helpen is les!!! Er kunnen echt ongelukken voor het paardje gebeuren als je zo doorgaat en het zelf ook niet wil zien. Aan western oefeningen gaat ook heel veel training vooraf, dus wees ajb voorzichtig, ook al zou dit paard het kunnen. Een paar keer fout stoppen en het paard doet het niet meer, omdat ie wel weet wat er komt. verkeerde hulpen, pijn etc etc.....

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:48

Way to go Superpony!

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 13:53

superpony schreef:
O, jee...........Ik vind het bijna eng om te lezen. Je vriendin heeft een futurity paardje dat eerst prima kon stoppen en nu stopt hij niet meer en loopt zelfs door?

Of je wel of niet denkt te kunnen rijden, het is een rijprobleem. Je mag NOOIT zomaar gaan stoppen met een paard als je de basis niet kent, geen goede bodem hebt en slidingplates. Je kan een paard dat kan stoppen niet zomaar in een stop trekken. Je moet echt stap voor stap weten hoe het moet. Ook moet dus de bodem echt geschikt zijn.
Dit gaat zo niet goed en hier moet ze echt begeleiding bij nemen. Het enige dat dus gaat helpen is les!!! Er kunnen echt ongelukken voor het paardje gebeuren als je zo doorgaat en het zelf ook niet wil zien. Aan western oefeningen gaat ook heel veel training vooraf, dus wees ajb voorzichtig, ook al zou dit paard het kunnen. Een paar keer fout stoppen en het paard doet het niet meer, omdat ie wel weet wat er komt. verkeerde hulpen, pijn etc etc.....

maar Tamara geeft zelf ook les nouja mij doet het niet zoveel ze loopt toch maar stoer te doen met dr futurity pony >.< zelf mijn pony loopt beter mja kzal t dr zeggen

Obelix_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:54

heb je geen filmpje ofso?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 14:17

riekie15 schreef:
superpony schreef:

maar Tamara geeft zelf ook les nouja mij doet het niet zoveel ze loopt toch maar stoer te doen met dr futurity pony >.< zelf mijn pony loopt beter mja kzal t dr zeggen

Ze geeft les? Hoe oud is ze? En aan wie geeft ze les? Ook al kan je goed rijden, lesgeven is weer wat anders. En als je niet zo goed kan rijden is het wel belangrijk alle stappen te weten van oefeningen. Ik hoop dat het paard eerlijk wordt gereden en hier niet al teveel last van heeft.
Volwassen begeleiding is het enige dat nodig is. Zo doorgaan is NIET eerlijk en zelfs gemeen tegenover een paard wat het waarschijnlijk goed wil doen.

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 19:30

paard is super lief bij iedereen zelfs bij mij en zij is 25 en geeft les op een soort manege ik kan alles met het paard maar nu is ze boos opmij omdat t mij wel lukt? mja in elk geval bedankt