Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Anoniem schreef:Is de TA al geweest? en past het zadel?
Die dingen zou ik eerst na gaan. En verder neem ik aan dat ze les krijgt. En is dit probleem waarschijnlijk het makkelijkste op te lossen met iemand die er langs staat. Aangezien ik zo niet kan zien hoe grof ze met haar handen is enz.
Saartjuh_b schreef:ijn alle medische zaken uitgesloten?
Het aan de teugel rijden van een paard moet geen doel zijn, het is een beloning.
Je krijgt een paard niet aan te teugel door er maar flink druk op te leggen, maar door goed van achter naar voren te rijden.
maureen_85 schreef:TA = tandarts, maar die zijn er niet voor paarden. Dus een gebitsverzorger of een dierenarts (voor het verwijderen van eventuele wolfskiezen oid)
hoezo zouden die er niet voor paarden zijn?
BrankaZ schreef:TA = tandarts
Ben verrast dat lesgever geen raad weet. De mijne had als eerste geadviseerd om alle medische zaken na te gaan om vervolgens zelf op te stappen om te voelen wat er scheelt. Als ze dat tenminste niet al van de grond af heeft kunnen zien.
Weinig paarden staken zonder reden.
lido_4_ever schreef:als je de klassieke dressuur super goed onder de knie krijgt kan je je paard met je handen in de lucht een wedstrijdje laten lope maar dat is nu niet het belangrijkste dat is dat je paardje weer lekker gaat lopen laar hem nog maals na kijken door bijv een andere DA, ZM en TA
lido_4_ever schreef:dan licht het toch aan het zadel als je het zonder zadel niet doet