Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
en met 1 zweepje ging die alleen opzij.
Cahill schreef:Dat jij niet mee doet aan 't beste idee van Nederland!!!!!
Begrijp me niet verkeerd, dit heeft nog nooit iemand gedaan (denk ik) en ik wil het je ook niet aanbevelen! Je kan met 2 zwepen nooit het juiste contact krijgen op de teugels!
NIET DOEN!
aerdenhout1 schreef:Nou het is al zo oud als de weg naar Rome hoor.
Jammer genoeg lost het meestal niets op. Het paard gaat sneller lopen door een tik met de zweep, maar zal zeker niet begrijpen dat hij in zijn lijf moet buigen.
En dat heb je nu net nodig om een goede wending te kunnen rijden.
Dus gebruik je hem om meer reactie te krijgen voor het "versnellen" dan is de zweep een prima hulpmiddel, maar om hem te leren dat hij niet door je been heen mag vallen in de wending gaat het niet werken.

Maar je kan het altijd proberen. Mss ben jij gewoon handiger als ik
Citaat:Edit: ik geef hem geen tik, zoals hier boven wordt gesuggereerd. Ik les de zweep er tegenaan zodat en kriebel hem. Als je paard genoeg aan het been is, is dat ook genoeg. Ik gebruik ze ook om de schouder te begrenzen. Ik sla hem dus niet in elkaar en hij is niet geneigd veel harder te gaan lopen. Ligt er dus maar net aan hoe je hem gebruikt!
Anya schreef:Door het binnenbeen lopen heeft te maken met niet scherp aan de hulpen staan en niet met het niet voorwaarts zijn. Tuurlijk, dat speelt wel een belangrijke rol, maar ook een langzaam paard (om het even zo te noemen) kan toch scherp aan de hulpen staan. Want is het paard scherp aan twee benen, dan zal het ook scherper reageren op een eenzijdige kuithulp en dus sneller van je binnenbeen aflopen.ah maar als ze door je binnenbeen lopen heeft dat vaker iets te maken met niet voorwaarts zijn of met de achterhand in Timboektoe hebben. En dan kan een tikje na vragen met been wel degelijk helpen. En niet voorwaarts is iets anders dan sneller lopen.
Maar als oplossing voor door het binnenbeen vallen zie ik het niet, daarvoor neem je beter gewoon goede les. Cahill schreef:Dat jij niet mee doet aan 't beste idee van Nederland!!!!!
Begrijp me niet verkeerd, dit heeft nog nooit iemand gedaan (denk ik) en ik wil het je ook niet aanbevelen! Je kan met 2 zwepen nooit het juiste contact krijgen op de teugels!
NIET DOEN!