ik heb een vraagje, ik heb namelijk het volgende probleem met mijn paardje; hij neemt zijn achterhand niet goed mee met het rijden (met name in draf) en in galop zit er ook eigenlijk niet genoeg sprong in.. hij loopt van voren wel heel goed en rond in de hals en alles, maar neemt heeeel moeilijk zijn achterhand mee. nu heb ik informatie gevonden over een poeder wat je kan bijvoeren, om het paard een beetje op weg te helpen met de bespiering, een soort extra vitaminen. dit wou ik hem over een tijd gaan bijvoeren (ben nu nog bezig met andere vitamineblokken en die maak ik eerst op
) maar ik wil dus in die periode dat ik hem dat spul bijvoer wel de goede oefeningen doen natuurlijk! oefeningen die ik al ken:-kleine achtjes in een voorwaartse stap (heeft in de middenstap de neiging om als een kameel te gaan lopen, een soort hitler-loopje doet ie dan
)-balkjes stappen en draven
-balkjes stappen en draven in een waaier in de hoek van de bak
verder loopt mijn paard ook heel onregelmatig, al sinds ik hem ken, hij gaat soms heel hard, en dan valt ie een paar pasjes terug omdat ie wat ziet, (hij is heel bang en heeft geen vertrouwen) maar dan gaat hij weer verder, heeft dit misschien ook iets te maken met te weinig bespiering, of is dit een mogelijke oorzaak ervan?? been geven om zijn achterhand eronder te schuiven helpt hem niet, daarvoor is hij niet genoeg aan het been, maar ook dit krijg ik er helaas niet af

nou, na mijn lange verhaal te lezen, barst u maar los!!