Iemand vroeg aan mij hoe ze dit op kon lossen!.Ze heef een 4 jarige haflinger die nu een klein half jaartje zadelmak is,
Stap draf galop en stuur zit er op!..Alleen als ze afwilt wenden valt hij door haar binnenbeen!..
Ik heb haar uitgelegd! hoe ik rij(maar wel met een paard wat verder is! dus een stukje basis al kent!.)
Ik heb gezegd! probeer je paard wat ronder te maken, en wel actief te houden, binnenbeen is om te buigen!.En beide benen is voorwaarts!..anders weet die haflinger het niet meer!..
Als ik mn binnenbeen aanleg komt buigt hij op die kant in.
Maar die haflinger reageert daar niet opomdat hij dat niet kent, geen probleem! Maar hoe op te lossen zo dat hij het wel kent.
Nu heb ik een rondje gereden!..En hij reageerde op dit redelijk!
We rijden op de langezijde, en hij kantelt zn koppie naar buiten!, dus ik druk mn binnenbeen en knijp rustig met mn hand, Geen reactie, dus ik zet hem op de volte! net zo lang tot ik de stelling heb wat ik wil en hij los laat aan de binnenkant! en dan ga ik verder! en dat herhaal ik.
Uit eindelijk had ik hem in stap redelijk nagevelijk en gaf hij na als ik hem been gaf..(SOMS) en alles is in combinatie met mijn hand!.. elke been druk is 1 hand druk!..Tot hij nageeft alleen op been! dan kan ik mijn handen stiller houden!.Maar zover zijn ze nog lang niet!.
Het is niet zo dat ik alleen maar denk aan nagevelijk! Maar ik kijk van een situatie dat een paard zn nek vast houd! Zo kan hij toch nooit normaal een bocht in lopen?
Vandaar dat ik ben begonnen met nagevelijk!.
Kan iemand mij hier mee in helpen? Is dit juist of is dit helemaal verkeerd!
Alles gaat op rust, en hij had na die tijd een schuimbekkie!..