Het aanspringen etc gaat prima maar dan is het grote probleem het door blijven galoperen! Ze vind dit zeer moeilijk (nou denk ik ook dat ik haar gewoon niet voldoende kan aansturen want heb haar wel is door de bak zien gaan met ruiter!, en het is mij een keer gelukt om 5 min achter elkaar te galoperen) Ik weet niet wat ik verder kan doen! ik wil niet te veel been gebruiken maar wil wel dat ze snapt dat ze door moet gaan!
Iemand tips?

Belle met ginny.. met haar ging t prima!

Ik met belle galop... voor de bocht valt ze terug in draf.

Net aangesprongen..
Ik heb een tijdje geen les meer gehad maar staat voor donderdag weer een in de planning! maar wilde ook weten of julli enog tips hadden zodat ik er voor mn les nog even aan kon werken!
bedankt!
) en paard met je zit vooruit duwen totdat hij in de galop zit - en natuurlijk ook de gebruikelijke beenhulpen erbij. Als hij eenmaal goed vertrokken is, laat je de binnenteugel redelijk losjes en hou je met de buitenteugel een goed contact dmv kleine kneepjes. Gebruik ritmische stemhulpen en hou ook je zit goed aan; zoals eerder aangegeven is het bij een moeilijk galopperend jong paard niet hét belangrijkste om mooi recht te zitten, maar vooral heel goed meegaan in zijn bewegingen zodat je hem zo min mogelijk in de weg zit. Galoppeer eerst op cirkel en breidt zo stilletjes uit. Verder nog 1 ding: herhaling, herhaling, herhaling, die doet het 'm nog steeds het beste
) hadden galoppeer problemen met haar.. denk dat het dan toch paard niet ervaren en ruiter niet weten hier mee om te gaan is.. geld dus ook voor mij.