daarom zal het even kort uitleggen

ik heb een paard , draver, en ze heeft nog wel eens de neiging om in draf altijd weg te schieten . dit is een lastig probleem.
en laatst was ik klaar met wat freestyle longeren , ik had het touwhalster nog om en ik had nog wel een halstertouw in de bak liggen , dus dat klip ik eraan vast , en klim op haar rug .
dat ging best goed , dus ik dacht ; eens een drafje proberen , en warempel , ze liep hartstikke rustig en ze sterkte de hals . ik dacht nog , het kan best toeval zijn .
maar naarmate ik steeds vaker op deze manier rijd , heb ik het idee dat ze dit echt prettiger vind . ( niet alleen touwhalster hoor , gewoon halster kan ook prima ) het is alleen wel belangrijk dat ik eht clipje aan de onderkant vastmaak. ik stuur met mijn lichaam , en met het touw . als ik de andere kant op wil haatlik het touw onder de hals door. het is wat geklooi door het touw onder de hals door te halen , maar het gaat erom dat ik een oplossing heb voor het wegschieten.
nou wordt er tegen me gezegd dat dit niet de oplossing is omdat het paard gewoon moet leren dat hij moet stoppen wanneer ik dat vraag , op de gewone manier . alle paarden kunnen dit , dus zij ook .
maar ik merk zoveel verschil ! ze loopt zoveel beter .
vinden jullie dat ik hiermee door moet gaan ? of dat ze , zoals iemand tegen me al zei , ze gewoon moet leren op een gewone manier te worden bereden .

, mijn poown heeft nog nooit een bitje in de mond gehad. Halthouden is touwtje omhoog en diep zitten.
*
hoe minder ''gedoe aan materiaal'' hoe beter haha.