Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik denk dat hij bij de vorige eigenaar iets heeft meegemaakt met de zweep. Hij reageert zowiezo altijd al heel erg snel, hoef maar iets met mijn hand omhoog te gaan en hij denkt al dat ik hem ga slaan..AmazingTygo schreef:Mijn paard is ook bang voor de zweep! Ik hoef hem maar te laten zien en hij word al gek.Ik denk dat hij bij de vorige eigenaar iets heeft meegemaakt met de zweep. Hij reageert zowiezo altijd al heel erg snel, hoef maar iets met mijn hand omhoog te gaan en hij denkt al dat ik hem ga slaan..
misschien heeft jou paard ook iets meegemaakt waardoor die nu bang is voor de zweep. dat die is geslagen ofzo?
ik zou gewoon geen zweep gebruiken!! kan je het misschien beter met spoortjes proberen? dit doe ik nu ook.
_Lot schreef:Een longeerzweep waarbij hij geen contact met het ding heeft is iets heel anders. Pak een klein zweepje in de hand, hou je paard vast, of iemand anders en raak hem over zijn hele lichaam aan met de zweep, pas als hij dan kan blijven staan er weer met zweep opstappen. En dan vooral geruststellen, maar ook negeren, het moet geen aanstelleritus worden.
Sporen zijn btw niet om je paard voorwaartser te krijgen dus dat vind ik geen geschikte opslossing.
pubelia schreef:Heb je een zweep nodig bij je tinker? Moet je perse met zweep rijden om je tinker voorwaards te houden? Want anders zie ik niet in waarom je een zweep moet hebben. Wat niet nodig is, hoef je imo ook niet mee te nemen...
Citroen22 schreef:_Lot schreef:Je paard wordt niet zomaar sloom. Over het algemeen zijn Tinkers best werkwillig dus ik vraag me nu wel af of het niet willen of niet kunnen is van de jouwe omdat hij minder hard gaat lopen.
Hij kan super goed springen.. dus het kunnen is het niet

leey schreef:hoi
je kan ook probeeren met hem in de bak te gaan en dan gewoon dr naast te staan en dan laat je hem gewoon aan de zweep ruiken als dat goed gaat gaa je een beetjeh over zijn lichaam en veel praaten met hem/ haaren zo ga je elkedag of zo even paar minuutjes beezig meschien helpt dat