Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
kiwi1990 schreef:Weet je zeker dat er lichamelijk niks aan de hand is?
vind het namelijk raar dat hij zich tegen de bakrand op laat botsten en vervolgens verder gaat.
Dus geen last van de rug, misschien iets met het zicht omdat hij toch er tegenaan komt?
Anders kan je een rolletjesbit proberen, die kunnen ze niet zo goed vastpakken

pubertje.. ik heb nu een rolletjes bit en ga die morgen maar eens proberen denk ik. ik hoorde wel dat ze daarvan kleine schokjes kregen als hij ze vasthoud? naja, probeer het als het goed werkt dan 2 weekjes proberen en dan weer gewoon bitje in.. kijken wat ie dan doet.. 
jackie1995 schreef:En wel hierom: een ander soort bit helpt je paard niet om af te leren het bit vast te pakken. Jij als ruiter moet goed reageren als hij dit doet: je moet dan namelijk zelf juist loslaten. Niet je hele teugels losgooien, maar wel je hand ontspannen en niet terugtrekken, tegen 500 kilo Haflinger valt toch niet te trekken en zo moet je ook niet willen rijden. Dus: geen nieuw bit, gewoon een simpel trensje pakken. Als je paard het bit dan vastpakt: zelf rustig blijven, niet terugtrekken, maar hand ontspannen en bijdrijven, zodat je paard het contact met jouw hand weer gaat opzoeken. Voorwaarts oplossen noemen ze dat. Klinkt raar, maar zo werkt het wel Hoe harder jij trekt, hoe harder hij gaat rennen. Diep zitten, maak jezelf lang, uitademen en je paard terug nemen naar jouw tempo. Dit gaat niet in één keer goed, maar blijf oefenen en laat jezelf goed begeleiden door een instructeur! Da's het allerbelangrijkste!
dit is ook van de link die ik net stuurde.
ik vind dit zelf de beste manier.
liefs.
Dit is precies hoe ik het zou zeggen
frankaaah schreef:Wat je zou kunnen proberen is om haar voor het rijden te longeren met 'touwtjes' http://goudappel.org/onderwijs/longeren/Image12.gif
deze touwtjes kun je ook gewoon de singel van je zadel vast maken, zodat je na het longeren er meteen op kunt stappen.
Janine1990 schreef:Wat een stuk etter zeg...
Als twee teugels losgooien niet werkt, zou ik zeggen één teugel los en het paard gewoon omtrekken. Hij moet het maar even leren denk ik dan...
Wodan12 schreef:aan zijn gebit mankeert niks hebben we al laten onderzoeken en heb een dubbel gebroken bit..