Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Ook zou ik je tuigage even goed na laten kijken zodat je weet dat dat ook nog prima ligt. eva1969 schreef:Ik zou eens een afspraak maken met een osteopaat om je paardje te laten behandelen. Die kan haar/hem weer losmaken en met de juiste aanwijzingen kan jij je pony dan recht gaan richten. Bij onze haflinger komt altijd Nethanja Pruijsers maar ik weet niet waar je woont en er zijn vast nog meer goede osteopaten. Ook zou ik je tuigage even goed na laten kijken zodat je weet dat dat ook nog prima ligt.
Elisa2 schreef:Ja het zit in de buiging en het feit dat het paard niet over de rug word gereden.Het beste kun je een goede instructeur bij je in de buurt zoeken.
Maar hier even in het kort:
Je hoort een paard van achteren naar voren over de rug toe te rijden zodat hij voorwaarts/neerwaarts gaat lopen.Het paard gebruikt de rug dan goed en de ruiter heeft aanleuning.Met die aanleuning kan gewerkt worden aan het rechtrichten waardoor het paard beide teugels aanneemt.Als dat stukje goed is dan kan het paard ook goed gaan galloperen.
Wat er nu gebeurd is dat het paard zijn rug wegdrukt,scheef loopt en daardoor niet in de linkergalop kan omdat ze zo scheef is.Ook kunnen de achterbenen niet goed meer doortreden doordat de rug wegedrukt is.
daar sta ik helemaal van te kijken, je moet oorzaak bestrijden en niet de symptomen ! rikkybergy schreef:Mijn instructrice kan het ook niet en dit is een van de beteren
Ik heb ook al eens de staleigenaar gevraagd en als die erop gaat zitten loopt ze vlekkeloos weg dus het is niet alleen een stuk van de pony maar ook van mij
Als ik met een slof rij loopt ze ook vlekkeloos maar als ik heb eraf doe is het weer helemaal weg!
En x_Marr dit is niet iets dat heeft te maken met natuurlijke scheefheid want ze had hier helemaal geen moeite mee