Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

FitzChivalry schreef:Mijn jonge paard wil ook erg hard galopperen in de bak.. zodra er een bocht aan komt gaat hij hard en plat door de bochten.
Nu oefenen we buiten regelmatig galopjes rechtuit, heel fijn beheerst en een goed tempo, en daarmee gaat het in de bak ook al beter.. Het is een kwestie van sterker worden, en balans vinden..
succes ermee..
Izaa_ schreef:FitzChivalry schreef:Mijn jonge paard wil ook erg hard galopperen in de bak.. zodra er een bocht aan komt gaat hij hard en plat door de bochten.
Nu oefenen we buiten regelmatig galopjes rechtuit, heel fijn beheerst en een goed tempo, en daarmee gaat het in de bak ook al beter.. Het is een kwestie van sterker worden, en balans vinden..
succes ermee..
dat probleem heb ik nu ook nog een beetje, in de bochten versnellen. Maar rechtdoor maakt ze zich ook soms nog wat sterk, dus durf buiten nog niet meteen oefenen. Heb 1 keertje wel een paar passen gegallopeerd, maar toen maakte ze zich ongelooflijk sterk en heb het sindsdien niet meer gedaan...