Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
judith_irene schreef:Aan wat voor hulp moet ik dan denken om het paard uit balans te krijgen? Ze is erg "evenwichtig". Al hang je er compleet naast interesseert het haar nog niet.
Tosca2 schreef:ik zou als ze het weer probeert (en je bent niet op een gevaarlijke plaats) ze gewoon extra been bijgeven, en als ze moe is en wil trager gaan nog wat extra laten lopen
Rapperijder schreef:Rijd je met de optoming van je profielfoto?
Martingaal heb je al zie ik. Misschien toch weer een bit erin als je naar buiten gaat voor de veiligheid?
Rapperijder schreef:Als je gewoon rijdt eis je absolute gehoorzaamheid: de minste hulp moet onmiddellijk beantwoord worden. Bij iedere versnelling die ze zelf maakt maak je de overgang naar halt. 100 keer als het moet.
Rapperijder schreef:En ofwel gewoon 2 handen aan 1 teugel en trekken voor wat je waard bent.
Majo schreef:Waratje schreef:Als je maar hard genoeg trekt kun je zelfs zijn neusbot breken. Denk niet dat dit het gewenste resultaat oplevert.Dat werkt met een hackamore dus niet echt lekker.....
Waratje schreef:Rapperijder schreef:Rijd je met de optoming van je profielfoto?
Martingaal heb je al zie ik. Misschien toch weer een bit erin als je naar buiten gaat voor de veiligheid?
Een hackamore geeft je meestal meer te vertellen (over tempo) dan een bit...... Dus die veiligheid door gebruik van een bit zie ik hier niet zo.Rapperijder schreef:Als je gewoon rijdt eis je absolute gehoorzaamheid: de minste hulp moet onmiddellijk beantwoord worden. Bij iedere versnelling die ze zelf maakt maak je de overgang naar halt. 100 keer als het moet.
Dat 100x halthouden kan ook resulteren in een nog veel moeilijker te hanteren paard. Bij mijn merrie is dat bijvoorbeeld niet de manier om het op te lossen (ja, uitgebreid geprobeerd), bij haar is het beter om te corrigeren naar het gewenste tempo.Rapperijder schreef:En ofwel gewoon 2 handen aan 1 teugel en trekken voor wat je waard bent.
Dat werkt met een hackamore dus niet echt lekker.....
Rapperijder schreef:En ofwel gewoon 2 handen aan 1 teugel en trekken voor wat je waard bent.