Ik krijg haar gewoon niet in de ontspanning naar beneden. Ik moet continu vragen, vragen, vragen. Zodra ik stop met vragen, komt ze gelijk weer omhoog, en gaat ze rennen.
Ik heb echt vanalles geprobeerd, maar het is nu zelfs zo ver, dat ik het plezier in het rijden echt even kwijt ben. Na het rijden vandaag had ik flinke buik en rugpijn. Dit is voor mij, maar ook voor haar meerleuk.
Nou moet ik er bij zeggen, ik ben nooit echt dressuur gericht geweest, maar na een paar keer les ging het boven verwachting goed.
Ook is er niks mis met haar, nergens pijn of blokkade's en ik zit er gewoon rustig op, zonder angst of stress.
Iemand goede tips? Ik heb zondag wedstrijd, maar ik ben nu in staat om mezelf af te melden....
vaak gebeurt dit onbewust omdat je geconcentreerd bezig bent. Dit betekent wel voor je paard dat ze haar rug moeilijk kan ontspannen en gaat haar hoofd hoog dragen. Je kunt beginnen met een stuk ontspanning bij jezelf, dit kun je bereiken door een goede ademhaling, vooral goed uitademen door je mond is belangrijk. Hierdoor krijg jij de juiste spierspanning (niet te veel en niet te weinig) en kun je beter meegaan met de bewegingen van je paard waardoor zij ook eerder zal ontspannen. Succes!

) Na een tijdje ging mijn paard heerlijk voorwaarts, goed aan de hulpen en lekker ontspannen. Toen zijn we voorzichtig gaan vragen en opeens liep ze ook nog eens goed nageeflijk. Dus probeer je niet teveel te focussen op dat nageeflijk rijden. Zeg je wedstrijd af en ga gewoon opnieuw beginnen met haar. Zorg dat je een goede instructeur vindt die nageeflijkheid niet als belangrijkste ziet en dan komt het vanzelf goed. Succes!