Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik geef me paard ook niet de schuld, ik wil alleen meerdere manieren horen om hem wel te laten lopen inplaats van hem gelijk en harde tik te geven, Je hebt gelijk dat is soms ook wel nodig Maar ik weet dat er ook nog andere manieren zijn en die wil ik graag weten,
ben ik het mee-eens! marissie170 schreef:Ach, Nou ik weet zeker dat ie het bij jou dan beter heeft!
ik snap dat ook niet al die harden tikken, er zijn zat andere manieren
netzoals jij hebt mijn pen afgepakt ik ga je nu slaan.
wat je dus beter kan doen is : zou ik alstjeblieft mijn pen terug morgen.
Slaan en tikken geven is niet de juiste manier
denk ook niet dat daar mee een goede band opbouwd met je paard,

blondies schreef:marissie170 schreef:Ach, Nou ik weet zeker dat ie het bij jou dan beter heeft!
ik snap dat ook niet al die harden tikken, er zijn zat andere manieren
netzoals jij hebt mijn pen afgepakt ik ga je nu slaan.
wat je dus beter kan doen is : zou ik alstjeblieft mijn pen terug morgen.
Slaan en tikken geven is niet de juiste manier
denk ook niet dat daar mee een goede band opbouwd met je paard,
Verschil is dat paarden in de natuur elkaar ook een mep geven als iets hen niet zint
Het is meppen of gemept worden daar! Die kunnen niet redeneren en onderhandelen met elkaar zoals mensen.
Nou wil ik daarmee niet zeggen dat je je paard moet slaan maar je moet wel duidelijk maken als iets wel of niet kan.
Een tik is duidelijker dan 100x gaan stilstaan, 20x met je benen porren en dan nog geen reactie krijgen.
Uiteindelijk hebben zowel jij als je paard hier meer plezier aan want volgens mij is hij op het moment liever lui dan moe en weet dat hij bij jou toch niet aan het werk hoeft.
Mag ik vragen hoe je hem nu überhaupt aan het werk krijgt als hij direct gaat stil staan?
Je schrijft in je eerste post alleen dat je hem niet wilt aantikken en dat hij niet loopt ook al spoor je veel aan.
) is niet erg hoor maar daardoor let je niet volledig op je paardje (spetter) waardoor hij je in de maling gaat nemen.. 

(wel ff vantevoren zodat ik rekening kan houden qua tijd
)