Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_Lisalisa_ schreef:Idd gewoon doorzetten, hij zit gewoon lekker in de uitprobeerfase
Lisa_Dries schreef:mijne deed dat ook, ik dacht ook nee is eigenwijs, zei iedereen ook
nee het was een voorteken, en vanaf toen is het alleen maar berg afwaards gegaan.
het is een vorm van protest, en uit jouw verhaal maak ik niet op dat het nu typisch iets voor die pony is, en ik zou dus echt denken aan pijn, klinkt raar ik geloofde het niet maar mijne heeft nu dus een blessure te pakken met maand rust. Ik snap dat het een manegepony is maar ik zou dit toch even melden bij je instructrice ofzo (wat zei die er overigens van?)...
als het nu geen pijn is dan snap ik het ook wel sommige pony's zijn nu eenmaal niet snel aangelegd, wat dacht je van 2x been geen reactie = tikje en dan een duidelijke dat die het ook snapt, en misschien moet je kijken naar jezelf. Is jouw been wel duidelijk? heb je de rest van de tijd je benen stil liggen of loop je hem dan ook in zijn buik te porren?
maar wat wil je anders hij ging ineens vol op de rem en dan vol in zijn achteruit en het werd gewoon gevaarlijk door botsingen etc.) bij hem bleek het dus achteraf pijn te zijn, maar als je dit kan uitsluiten dan zou ik gaan voor hij wil achteruit dan gaat hij maar achteruit maar dan wel 2x zo hard (dus i njouw tempo) en tot wanneer jij het zegt. Die van mij vond dat ook echt niet leuk, maar hij kende de achteruit hulpen niet. Het lijkt mij dat het vanzelf moeilijk wordt voor hem en als je stopt vraag je hem nog een keer om vooruit te gaan zo niet? stuur je hem zelf weer vrolijk achteruit
maar het heeft wel geholpen, het is nu echt een schat geworden. 
Horse321 schreef:Als hij braaf is uitbundig belonen misschien? in de vorm van een klopje/kriebel p[ de hals of belonen met de stem.. wanneer hij merkt dat hij het goed doet gaat hij het ook misschien leuker vinden. Veel afwisseling in het rijden kan ook helpen.
Bizzybijtje schreef:Aanpakken, het is een shet én een puber.
Zogauw hij weer loopt belonen door te stoppen.
@Sassol: Niet mee eens. Het is een puberende pony, die hoogstwaarschijnlijk in de probeerfase zit. Als je dan nog zijn zin gaat geven door te stoppen als hij irritant gaat doen, heb je er voor de rest van zijn leven niets meer aan als rijpony