Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
superwoman schreef:Misschien zjn onbewust je hulpen wat te groot en kunnen daardoor zeer dubbel zijn.
Sommige paarden en pony's kunnen daar heel heftig op reageren. Les is eigenlijk de enige manier om het op te kunnen lossen
Jessybelle schreef:bietjuhh schreef:past zijn zadel goed?
zijn zoveel redenen waarom die pony zo kan reageren of omdat die hoe harder die gaat dat die meer balans heeft etc.. kan allerlei dingen wezen.
Ja denk niet dat het met de uitrusting te maken heeft, want in het begin deed ze helemaal niets van bokken enzo..
shirdaki schreef:Jessybelle schreef:
Ja denk niet dat het met de uitrusting te maken heeft, want in het begin deed ze helemaal niets van bokken enzo..
idd denk ook niet dat het echt iets met de uitrusting te maken heb want zoals ik lees heb je ook gelongeerd deed je dat zonder of met zadel?
ik denk dat je het beste grondwerk kan gaan doen
en natuurlijk een goede band opbouwen omdat je der natuurlijk nog niet zo heel erg goe kent
misschien vertouwt ze je nog niet
indiedergeval veel succes!

Jessybelle schreef:Heb momenteel geen les, maar ben nog geen enkele keer gaan rijden zonder begeleiding, kga altijd samen met een meisje die al 10 jaar rijd, en haar eigen pony heeft helpen opleren.. Ik geef amper benen en rijd zonder zweep, ben heel voorzichtig met haar, maar probeer toch streng te zijn, wegrennen lukt haar niet want hou haar altijd goed in de hand dus probeert ze het op deze manier. Het meisje die altijd meekomt, denkt dat ze gewoon een heel vals karakter heeft en geen zin heeft om te werken, maar k'wil haar niet zomaar opgeven..
Jessybelle schreef:Allemaal bedankt voor jullie reacties.
Kga haar de eerstvolgende keren grondig poetsen, en wat spelen met haar, voor de band op te bouwen. Ik ga haar volgende week ook niet rijden, enkel longeren en kijken of haar gedrag nog steeds veranderd wanneer ik het zadel erop leg.
Ik hoop dat het zal beteren want ik vrees dat de eigenaars niet zullen delen in de kosten als ik iemand moet laten komen om het zadel en het gedrag goed te laten bekijken, en jammer genoeg kan ik dit alleen niet betalen..