Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
IlovePrinses schreef:Op de manege had ik een pony die dat ook had, die was niet te houden. Wat bij mij heel goed hielp was elke keer als ze te hard op de hindernis afrent, voor de hindernis in een volte sturen. En op een gegeven moment werd die pony bij mij rustig. Dus misschien ook iets voor jou om te proberen":)
tanee_blaze schreef:dit heb ik ook altijd met mijn pony,
ik rijd dan altijd richting de sprong en probeer hem te laten stil staan en dan door rijden en over de sprong heen.
je zou ook een aantal voltes kunnen rijden voor de sprong, ik zie het hierboven ook al staan.
dit doe ik meestal ook met mijn pony!
veel succes met je pony!
R0oszs schreef:wat rij je verder met haar qua dressuur?
probeer der onder controle te houden, doe rustig aan en maak veel overgangen. Ga ook niet als een mongool telkens over de sprongen heen crossen maar ga gewoon na een sprong weer terug nemen en doe ook eens een andere soort oefening tussendoor zodat ze met jouw bezig blijft.
IlovePrinses schreef:Op de manege had ik een pony die dat ook had, die was niet te houden. Wat bij mij heel goed hielp was elke keer als ze te hard op de hindernis afrent, voor de hindernis in een volte sturen. En op een gegeven moment werd die pony bij mij rustig. Dus misschien ook iets voor jou om te proberen":)