Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Firefly4 schreef:Je paard denkt echt: terug naar huis dan ben ik klaar (dat gevoel heb ik).
Je kunt eens proberen als je terug komt van een buitenrit nog even 5min in de bak of weiland te rijden. Je paard denkt dan niet meer, thuis is klaar, maar ow, laat ik maar rustig aan doen, moet anders nog weer werken thuis. Misschien dat het helpt. Succes
Miss_Malfoy schreef:Firefly4 schreef:Je paard denkt echt: terug naar huis dan ben ik klaar (dat gevoel heb ik).
Je kunt eens proberen als je terug komt van een buitenrit nog even 5min in de bak of weiland te rijden. Je paard denkt dan niet meer, thuis is klaar, maar ow, laat ik maar rustig aan doen, moet anders nog weer werken thuis. Misschien dat het helpt. Succes
Zou een oplossing kunnen zijn, maar het is toch de bedoeling dat je het samen fijn hebt?
Deze oplossing is mischien fijn voor de TS, maar niet voor het paard.
Maar wat er nu aan de hand is is uiteraard ook niet wenselijk.

charily schreef:dat heeft die van mij ook 2 jaar lang gedaan, nu soms nog.
alleen hij doet het op de heenweg, van ik wil niet bij de kudde weg.
hij had moeite met het vertrouwen van een ruiter die op zn rug zat.
ik ben afgelopen zomer buiten gaan lopen aan lange lijnen, zodat ik dus achter hem geplaats van en niet schuil kon zoeken bij mij. daar heeft hij meer zelfvertrouwen van gekregen.
ook hielp bij hem, zodra ik thuis was een stukje doorrijden en dan pas terug naar huis.
en hoe reageerd hij al er een ander paard bij is?
is het die noriker die bij bud in het land staat?
Citaat:Het zal inderdaad ongetwijfeld met vertrouwen te maken hebben. Aan de hand is hij wel mak. Ik doe ook Parelli grondwerk (net gestart)
Ik probeer altijd even een stukje door te rijden als we eenmaal bij het weiland aangesjeesd komen, maar ik zal ook even in de bak rijden. Het is zeker het proberen waard. Dank voor de tips!
Ik zelf doe grondwerk vanuit een ander boek, maar het zal wel een uitkomst zijn! Heel veel succes ermee! Annelijn schreef:goed je best doen.
Zaina schreef:ik wil even kort reageren, Boriz is niet een paard dat je "even omdraait" als hij een sprint neemt.

Kirr__ schreef:Zaina schreef:ik wil even kort reageren, Boriz is niet een paard dat je "even omdraait" als hij een sprint neemt.
Hoe groot,zwaar, sterk, .... een paard ook is. Als hij respect even, draai je gewoon even om
meeste kleine pony's zijn moeilijker om te draaien dan de grote zware paarden
Ik spreek ook uit eigen ervaring.