Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
bailey94 schreef:buitenrijden vind ze helemaal leuk, en ook een stuk voorwaartser, maar goed, ze moet ook wel is in de bak werken
is wel een stuk minder leuk, maar dat moet ook wel is gebeuren

YLoveSpooky schreef:dit lijkt op mijn pony (18) dus ik kijk mee![]()
heb nog 1 tip:
mais in haar voet doen. ben ik ook aan begonnen met mijn pony en helpt wel wat.
en voor al je je afvraagt wat voorn mais: gewoon mais wat boeren altijd in het voer van hun koeien doen.
misschien kun je bij de dichtstbijzijnde boer een paar emmers vol ophalen? En als je vader ( net zo als bij mij ) boer is heb je het al helemaal voor elkaar
veel succes.

lovebelly schreef:sporen of zweep
rocksyboy schreef:Je kunt proberen om extra veel overgangen met haar te gaan rijden. Dus constant stap, draf, stap, draf, galop, draf, stap etc. Wees dan wel consequent, been is reactie.
Wat ook nog wel eens wil helpen is veel schijnovergangen en tempowisselingen te rijden. Zoals bijvoorbeeld hèèl langzaam draven. Vaak vinden ze dat best moeilijk dus willen ze wel graag weer vooruit. Er dan wel voor zorgen dat je paard dan blijft draven!! Daarna weer een middendraf etc.
Eigenlijk gewoon heel consequent rijden!
Succes!
Lisa_Dries schreef:lovebelly schreef:sporen of zweep
dit is natuurlijk geen oplossing, ja tijdelijk maar deze zijn er niet voorgemaakt om je paard maar vooruit te prikken of te slaan.
YLoveSpooky schreef:dit lijkt op mijn pony (18) dus ik kijk mee![]()
heb nog 1 tip:
mais in haar voet doen. ben ik ook aan begonnen met mijn pony en helpt wel wat.
en voor al je je afvraagt wat voorn mais: gewoon mais wat boeren altijd in het voer van hun koeien doen.
misschien kun je bij de dichtstbijzijnde boer een paar emmers vol ophalen? En als je vader ( net zo als bij mij ) boer is heb je het al helemaal voor elkaar
veel succes.