Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

odetteke schreef:Ik zou toch echt voor een ponytje gaan. Een paard is veel te groot voor een 6 jarige om echt wat mee te kunnen, waarschijnlijk komen de voeten nog niet eens onder het zadel uit
Een te groot paard is net zo ongeschikt als een te grote fiets. Bovendien is de val vanaf een eigenwijze shet minder hoog
maar voor 't leren van oa. lichtrijden is het juist supergeschikt! Want dan moeten ze 't rustig doen en dat is een stuk gemakkelijker.
elvirah schreef:Een groot paard is denk ik niet geschikt voor een kind om op te leren rijden, als een paard 1 stap opzij zet ligt een kind er meteen naast.
Wel om een beetje mee rond te stappen dat hebben wij zelf ook gedaan, maar serieus rijden? nee dat zou ik niet aandurven.
Heten veiligheidsvoetstoppen en zijn iig verkrijgbaar bij het Gareel, waar ik ook de foto vandaan heb... Pitt25 schreef:Ik zou ook voor een pony gaan hoor, daar leren ze het meeste van doordat ze alles zelf kunnen doen. Daarnaast zijn bij een goede ruitersportzaak beugeltjes te koop voor kinderen waar ze niet met hun voeten in door kunnen glijden. Ff een foto zoeken hoor...Heten veiligheidsvoetstoppen en zijn iig verkrijgbaar bij het Gareel, waar ik ook de foto vandaan heb...

helder 
dan pakte ik toch liever de bolderkar! het lijft een dier, maar dat hoef ik je niet te vertellen.
elvirah schreef:ik heb pas bij iemand iets heel moois gezien dat is een tandemzadel o.i.d. (ik weet niet hoe je dat noemt)
maar het is dus een zadel met een nog een klein zitje ervoor, geschikt voor een kind
ik weet ook niet of het comfortabel voor het paard is maar het zag er wel superleuk uit.