Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mamabird schreef:Lijkt me zinvol om dit paard zijn gebit eens goed na te laten kijken. Hij opent af en toe zijn mond en lijkt naar rechts te willen kantelen met zijn hoofd (maar met een iets schuine bles erg moeilijk om goed te beoordelen)
Lydia_ schreef:Ik ben benieuwd hoe oud het paard is?
Mijn (jonge) pony deed dit namelijk ongeveer een maand geleden ook nog heel erg, hij was dan wel los in de hals maar nog niet in het lichaam zelf. Hij voelde een beetje terughoudend in het rijden, ook zonder druk. Ik heb voornamelijk veel naar voren gereden, zodat die mijn hand ging leren volgen, en daardoor ook losser liet in zijn rug.. Het duurde even voordat het kwartje viel, maar nu is het ook (bijna) helemaal over!
Maartje1990 schreef:Als dat nog niet gecontroleert is eerst eens goed naar 't bit kijken en anders, is het wellicht het headshaking syndroom?
Marijuhhhhh schreef:Er hoeft geen medische reden achter te zitten. Het kan ook zijn dat je paard zich verveelt onder het rijden. Op de video zie ik je alleen maar rondjes rijden, je vraagt geen figuren of iets dergelijks. Misschien als ze ergens over moet nadenken, dat het dan minder wordt.

Llover schreef:Mijn paard doet het ook, en vooral in stap inderdaad, maar ook met het aanspringen in draf of galop, het lijkt wel een soort gewenning, alsof het erbij hoort ofzo, en doet deze het ook met een martingaal of thiedemann? ik ga dat ook eens proberen namelijk, misschien scheelt dat, maarja dat neemt de oorzaak niet weg nartuurlijk, ik vind het ook heel vervelend. Alleen is die van mij niet van top tot teen gecontroleerd, ik zal ook eens de tandarts erbij halen en ik ga er ook door een fysiotherapeute naar laten kijken en die van mij krijgt een op maat gemaakt zadel, maarja op een gegeven moment weet je het ook niet meer he? wat is het head shaking syndroom? nog nooit van gehoord.
Het was gewoon onmogelijk! Er bleek toen een tand dwars te zitten. Deze tand is er toen uitgehaald, en toen ging het gelukkig al stukken beter