Wij gaan soms op buitenrit met 2 pony's, nu loopt het niet zo lekker op stal, dus mochten we maar 1 kant op.
Allemaal prima, is ook een mooi pad maar daar denken de pony's dus anders over
Het begint al als we het pad inslaan, mijn poown (Neeltje) begint al om te draaien, maar dan ook echt in 1 klap, hoofd naar beneden, teugels uit mijn handen trekken, en zo snel mogelijk terug naar stal galloperen.
Meestal heb ik haar al terug voordat ze ook maar in galop is, dan draai ik haar weer om, loop 3 pasjes, en dan begint het weer opniew
Dan gaat het weer een tijdje goed, en dan draait ze om, dan draai ik haar direct weer terug, schop, tikje met de zweep en weer verder.Meestal na een tijdje gaat het goed! (Dit duurt meestal de eerste 10 minuten)
Maar dan de pony van mijn vriendin (Bonnie)
Die is nog erger!
Die draait om en laat zich niet meer terug draaien, dan gaat ze echt, hop, hop ,hop met hupsjes de lucht in.
Zodra je haar een schop geeft staat ze recht overeind.
Dat is verder niet zo'n probleem, mijn vriendin zit naar voren, komt terug, en gaat weer verder.
Dan na een paar steigeringen loopt ze weer een paar pasjes naarvoren, en dan begint het weer opnieuw.
Kijk als dat nou 3/4 keer gebeurt, oke. Dan lachen we erom.
Maar dat gebeurt dus echt zonder te overdrijven 7 keer per minuut.
En als er dan iets is waar ze bang voor kunnen zijn, oke.
Maar dat is er dus niet
Als ze dan na 30 minuten ook maar 5 minuten lopen zonder om te draaien, dan gaan we ook weer terug.
De terug weg is dan helemaal fantastisch, dan kunnen we draven galloperen, echt alles.
Ik denk zelf, dat het gewoon verveling is, want bij een ander pad de andere kant op deden ze het niet.
Maargoed het begint nu aardig vervelend te worden...
Mischien dat jullie tips hebben?
Waarschijnlijk hebben ze gewoon geen zin in die route, ik had ook een pony met sterke voorkeur voor een bepaalde route, maar die moest ik gewoon iets strenger 'overtuigen' dat we toch echt die kant op moesten

Sorry, moest wel even hard lachen om hoe je het typt