Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
jennifer93 schreef:bedankt voor al jullie reacties..
de laatste tip zal neit gaan..
als ze de zweep ziet gaat er een knopje om en
dan is er geen houden meer aan..
Prisca schreef:Paard moet ten alle tijden te rijden zijnmet zweep niet om hem te slaan maar ook om hem met een kleine beweging te corrigeren. Als je op deze manier al dingen gaat ontlopen gaat het van kwaad tot erger dit lijkt mij niet de bedoeling.
Hoe gaat het met longeren kan je dan wel met zweep longeren.

Vraag je zelf dat eerst maar eens... Olivier houdt ook niet van de zweep. Maar die heeft dat ook helemaal niet nodig, dus ik hoef hem het ook niet te laten accepteren
Cassidy schreef:Dus heeft je paard alsnog gewonnen. Ik zou toch proberen om gaandeweg op een langere zweep over te stappen en hem desnoods via grondwerk te desensibiliseren.

tessa_brian schreef:Cassidy schreef:Dus heeft je paard alsnog gewonnen. Ik zou toch proberen om gaandeweg op een langere zweep over te stappen en hem desnoods via grondwerk te desensibiliseren.
Heb ik al heeeel vaak geprobeerd. Maar gaat gewoon echt niet.
Denk dat hij een langere zweep te dicht in de buurt van longeerzweep vind komen. Daar is hij vroeger mee mishandeld...
Maar als ik er met een langere zweep opstap, nog maar in de buurt kom dan word het gewoon gevaarlijk omdat hij helemaal doorslaat in de paniek.

Cassidy schreef:Zevenentwintig is een mooie leeftijd, ik hoop dat je nog lang van hem mag genieten.
Voor degenen die wel bereid zijn om wat aan de angst voor zwepen te gaan doen, zou ik adviseren om eens op Youtube te gaan kijken naar Parelli, en dan met name de friendly game. En dat is met IEDER paard, ook degenen die bang zijn voor de zweep, te doen.