Ik heb geen idee of ik hier goed zit, maar dit is het enige topic waar ik het zelf zou plaatsen.
Ik verzorg al bijna een jaar een lieve tinker, een tinker die nooit echt dressuurgericht is gereden, puur recreatief. Ik ben al een poos bezig om d'r van voren lekker los te maken zodat ze d'r hoofd kan laten zakken. In stap wil dit al aardig lukken, maar in draf nog niet. Ikzelf vind dit geen heel groot probleem, we zijn hard bezig d'r zo ontspannen mogelijk te laten lopen. In mijn ogen is dit een kwestie van geduld.
Máár sinds kort hebben we een nieuwe bijrijdster erbij die graag eens een slofteugel zou willen proberen om onze tink wat lager en ronder te laten lopen. Ze heeft er al eerder mee gereden op andere paarden en volgens haar werkte dit heel goed.
Ik ben geen groot voorstander voor het gebruik van hulpteugels, maar vooruit. Als ze weet hoe ze hem moet gebruiken, vind ik best dat ze het mag proberen (al is het niet mijn keuze om ja of nee te zeggen). Ik heb alleen absoluut geen idee hoe onze tink erop gaat reageren.
Als zij met een slofteugel gaat rijden, moet ik dit dan ook doen of kan ik op mijn manier door blijven rijden?