Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

LipsLikeSgr schreef:Nee, swing up is geen voetje. Bij een swing up sta je naast de hals van het paard, hou je een pluk manen beet en probeer je je rechterbeen over de rug heen te zwaaien. Dat lukt echt niet bij een groot paard
itsmi schreef:LipsLikeSgr schreef:Nee, swing up is geen voetje. Bij een swing up sta je naast de hals van het paard, hou je een pluk manen beet en probeer je je rechterbeen over de rug heen te zwaaien. Dat lukt echt niet bij een groot paard
Lijkt me ook niet fijn voor je paard...
Voetje of kruk/stoel is de beste oplossing denk ik! Succes!
itsmi schreef:LipsLikeSgr schreef:Had dit beter bij vrijheidsdressuur kunnen zetten geloof ik....
Swing up is niks mis mee, mits je het goed doet. Hetzelfde met een paard aanleren te liggen. En op te staan met iemand op de rug.
Okee, sorry hoor! Ik hou mn mond al! Ik gaf alleen mn mening.....
bulck schreef:ofwel stap je op van een verhoog. of je vraagt een beentje of je doet de indianensprong e
Bij die laatste (voer ik soms wel uit met van wei verwisselen)
pak je de pluk manen bij de schoft beet, gaat met je lichaam naast je paard staan, gezicht en voeten richting achterhand. en dan zet je in een zwier af op je linkervoet en hop je zit erop.
Zo geraak ik zelf op mijn paard van bijna een m80, maar je moet uiteraard wel zelf wat lenig zijn en niet ongecontroleerd tegen je paard botsen.
bulck schreef:ofwel stap je op van een verhoog. of je vraagt een beentje of je doet de indianensprong e
Bij die laatste (voer ik soms wel uit met van wei verwisselen)
pak je de pluk manen bij de schoft beet, gaat met je lichaam naast je paard staan, gezicht en voeten richting achterhand. en dan zet je in een zwier af op je linkervoet en hop je zit erop.
Zo geraak ik zelf op mijn paard van bijna een m80, maar je moet uiteraard wel zelf wat lenig zijn en niet ongecontroleerd tegen je paard botsen.
Barvrouwke schreef:Met de haflingers deden wij vroeger heel onverantwoord het volgende;
Laat het paard grazen; Ga over zijn hoofd staan, gezicht naar zijn kont gericht.
Klop hem op zijn schouder, geheid dat het hoofd omhoog gaat.
En voila, je ligt achterstevoren op de pony.
Maar of dat nou zo verstandig is met een paard van 175
.
bulck schreef:Barvrouwke schreef:Met de haflingers deden wij vroeger heel onverantwoord het volgende;
Laat het paard grazen; Ga over zijn hoofd staan, gezicht naar zijn kont gericht.
Klop hem op zijn schouder, geheid dat het hoofd omhoog gaat.
En voila, je ligt achterstevoren op de pony.
Maar of dat nou zo verstandig is met een paard van 175
lol
ik deede het ook wel eens andersom,maasr daar moet je op oefenen