Sinds mijn 5e ben ik op een paard te vinden (vanaf mijn 7.5e serieus), en ik ben 14 jaar (nouja volgende week dinsdag). Ik heb dus zeker 6.5 jaar écht rijervaring. Ik heb al die jaren op de manege gereden, en daar werd nooit aandacht aan mijn houding geschonken. Sterker nog, het ging er alleen maar om of je je pony een rondje door de bak kon laten galopperen. Kon je dat, dan was je eigenlijk al een vergevorderde. Daarom ben ik overgegaan naar de paarden. Hier heb ik veel meer dingen geleerd, maar nog steeds mijn houding niet. Daar met name mijn handen, en vooral mijn rug en benen! In de draf steek ik mijn benen heel erg naar voren en ik zit ook naar voren. Ook steek ik mijn voeten af. Mijn handen, tja, dat gaat al beter en dat maakt in dit geval niet zoveel uit. Ik zit namelijk met het volgende: Komt het door mijn zadel dat ik zo naar voren kieper en ik daardoor mijn voeten naar voren steek? (Want dan wil ik naar achteren zitten, en steek ik mijn benen naar voren) Ook steek ik mijn voeten af, maar inmiddels heb ik mijn beugels al gaten langer, maar als ik mijn beugels langer doe heb ik geen steun maar aan het zadel en gaan mijn benen alle kanten op!
Dit is een foto om jullie een voorbeeld te geven van het zadel:
Let hier niet op mijn beugels: Die zijn echt al veeeeel langer. Ook mijn handhouding is al een stuk beter. Dit is trouwens een oude foto, binnenkort worden er mooiere, betere foto's gemaakt, die een beter beeld geven van hoe goed het nu gaat.

Nou, brand maar los! En alvast bedankt!