Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

dan kan hij onder je uit bokken, dan voel je zijn rug en achterhand het minste bewegen. 
Komt vanzelf dat je goed blijft zitten

nataly_ schreef:Kan je niet vragen, als je dit paard aangewezen krijgt, of je ook een ander paard mag rijden omdat je hem/haar eng vind? Omdat hij bokt. Ik denk dat ze hier wel respect voor hebben hoor, neem ik aan.
Ik denk dat er bij jou op de manege vast ook wel mensen zijn die op het bokkende paard willen rijden. En als er niemand op wil, is het aan het bestuur van de manege om er eens over te denken het paard weg te doen?
astridelise schreef:Het is heel moeilijk om op een bokkend paard te blijven zitten, dat kan bijna niemand. Ik zou vragen of je op een ander paard mag, want het is niet leuk als je met buikpijn naar de manege gaat en zo gaat wel het plezier ervan af en dat is jammer. Succes meid.
als je met zo'n instelling al gaat rijden is het toch veel leuker? Je zal het toch met vallen en opstaan moeten leren. Fietsen ging oko niet vanzelf daar ben je vast ook wel mee gevallen en je fiets nu waarschijnlijk overal heen! Zeg gewoon tegen je lesgever dat je een beetje bang bent voor de *bokkende* pony en dat je wel wil leren op op die pony te rijden, waarschijnlijk wil je lesgever je dat wel wat extra begeleiden.