palinglcw schreef:Wat ik altijd deed was doen alsof er een onzichtbaar lijntje aan mijn hoofd zat

Ook heb ik op een stal wel eens een uur gewoon omhoog moeten kijken, gewoon naar de lucht

en dan leren rijden

En voor iedere keer dat je naar beneden kijkt, 1 euro betalen

Het is niet de leukste manier, maar het werkt wel

en je krijgt gevoel voor het rijdne

bedoel je tijdens het rijden de lucht inkijken?
want dat is bij mij niet mogelijk rij namelijk in groepslesen
Hobby schreef:Door deze spier te trainen en te leren gebruiken. Laat iemand met zijn vingers over de spieren langs je wervelkolom drukken, zodat je voelt welke spier het is. De strekspier loopt vanaf je schedel tot aan de bekkenrand. Als je op een puntje van een stoel gaat zitten, kun je jouw zitbeenderen goed voelen. Als je jouw rug van onder naar boven helemaal hol maakt door over jouw zitbeenderen naar voren te rollen, kun je de strekspier goed voelen. Als je de spier gevoeld hebt, maak je daarna jouw rug recht door weer over de zitbeenderen terug te rollen naar middenstand (controleer dit door met de zijkant naar de spiegel te gaan zitten). Je zult zien dat jouw schoudertoppen dan naar opzij wijzen. Als je jouw rug krom maakt, zul je zien dat jouw schoudertop naar voren en omhoog komt.
Als je het moeilijk vindt om jouw rug uit te strekken als je staat, kun je een hand op jouw borst leggen en een een hand op jouw buik leggen. Beide handen moeten recht boven elkaar komen.
Oefen het rechtop houden van jouw rug zo vaak mogelijk, bijvoorbeeld tijdens de reclameblokken op televisie of tijdens les op school. Dan zul je merken dat je minder snel moe wordt in de rugspieren.
Op het paard is het belangrijk dat je leert om eerst jouw bekken in middenstand te houden (net als op de stoel). Jouw bekken is in middenstand als je zowel op jouw zitbeenderen zit als een beetje op jouw kruis. Als je te ver achterop jouw billen gaat zitten, zal je hele rug lichtgebogen zijn en gaan jouw schouders weer naar voren.
Normaal laat ik in de praktijk altijd alles zien en voelen, zodat je precies kunt begrijpen wat ik bedoel. Via de computer is het lastig om alles goed uit te leggen, maar ik hoop dat je iets met de informatie kan.
ik voel mijn zitbeenderen altijd errug goed na het rijden, rij om vrijdagavond van 8 tot 9 en zaterdagochtend van 9 tot 10, maar dan doen die dingen best zeer....
heb je daar toevallig ook tips voor?
ik heb trouwens nog steeds geen foto's geplaatst, erg slecht
maar moet leren voor mijn tentamens en had stage vandaag
dus i'msorry